آموزش تعمیر کارتریج خشک شده پرینتر اچ پی hp

آموزش تعمیر کارتریج خشک شده پرینتر اچ پی hp

آموزش تعمیر کارتریج خشک شده پرینتر اچ پی hp : دلیل سفید پرینت گرفتن پرینتر چیست؟ علت کاهش کیفیت چاپ در پرینتر چیست؟ دلیل چاپ شدن خطوط افقی رنگی روی سند چاپی چیست؟ چرا پرینتر، پرینت نمی‌گیرد؟(آموزش تعمیر کارتریج خشک شده پرینتر اچ پی hp)

تمامی این مشکلات در پرینتر اچ پی می‌تواند ۱ دلیل مشترک داشته باشد که آن هم خشک شدن جوهر کارتریج پرینتر میباشد. البته این مشکل دست به دامن کاربران پرینترهای جوهرافشان اچ پی می‌شود. به گونه‌ای که استفاده نکردن از پرینتر جوهرافشان در طولانی‌مدت موجب خشک شدن جوهر این دستگاه می‌شود.

درواقع یکی از ویژگی‌های پرینتر جوهرافشان که فروشندگان هنگام فروش این محصول حرفی از آن نمی‌زنند، خشک شدن جوهر آن است.

ولی از کجا میبایست بفهمیم که جوهر پرینتر خشک شده میباشد و نحوه تعمیر آن چطور است؟ ادامه این مطلب را که درخصوص آموزش تعمیر کارتریج خشک شده است دنبال نمایید تا جواب این سوالات را بگیرید.

آموزش تعمیر کارتریج خشک شده
کارتریج چیست؟

پیش از این که به سراغ آموزش تعمیر کارتریج خشک شده، برویم ضروری میباشد شما را با کارتریج آشنا کنیم. به زبان ساده کارتریج منبع جوهر یا تونر در پرینتر میباشد. همانطور که می‌دانید پرینترها یا از نوع جوهرافشان هستند یا از نوع لیزری. پرینترهای جوهرافشان برای این که بتوانند تصاویر و اسناد مختلف را چاپ کنند به جوهر نیاز دارند که جوهر آن‌ها در قطعه‌ای به نام کارتریج نگهداری می‌شود.

ولی در مقابل پرینترهای لیزری برای چاپ اسناد و تصاویر به جای جوهر از پودری به نام تونر استفاده می‌کنند. پودر تونر هم در محفظه کارتریج در پرینترهای لیزری نگهداری می‌شود.

آموزش تعمیر کارتریج خشک شده پرینتر اچ پی hp

چرا جوهر کارتریج پرینتر اچ پی خشک می‌شود؟

مطمئناً این سوال برای شما قبل می‌آید که چه چیزی باعث می‌شود جوهر کارتریج پرینتر خشک شود؟ همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره کردیم استفاده نکردن از پرینتر جوهرافشان در مدت طولانی موجب می‌شود که جوهر موجود در کارتریج این دستگاه خشک شود.

البته این پایان ماجرا نیست چراکه عوامل دیگری هم هستند که موجب خشک شدن جوهر کارتریج می‌شوند. یکی از این عوامل رسیدن تاریخ انقضاء کارتریج میباشد. خیلی از کاربران پرینتر نمی‌دانند که مخزن کارتریج تاریخ انقضاء دارد و زمانیکه به بازه زمانی مشخصی برسد، خاصیت خود را از دست می‌دهد.

وارد شدن هوا به داخل کارتریج و قرار دادن پرینتر جوهرافشان در کنار وسایل گرمایشی یا ذیل آفتاب هم از دیگر عواملی هستند که موجب خشک شدن جوهر کارتریج این دستگاه می‌شوند. درواقع اگر شارژ کارتریج پرینتر اچ پی به درستی انجام نشود، هوا وارد کارتریج این دستگاه شده و جوهر آن خشک می‌شود.

با این وجود بهتر میباشد شارژ کارتریج پرینتر اچ پی را به تکنسین‌های متخصص نمایندگی رسمی اچ پی بسپارید تا با چنین مشکلی مواجه نگردید. علاوه‌بر این تلاش نمایید حداقل هفته‌ای ۱ بار با پرینتر خود، اسنادی را چاپ نمایید و این دستگاه را در معرض وسایل گرمایشی و تابش نور مستقیم آفتاب قرار ندهید تا جوهر آن خشک نشود.

از کجا بفهمیم جوهر کارتریج پرینتر اچ پی خشک شده است؟

مورد دیگری که میبایست پیش از آموزش تعمیر کارتریج خشک شده بدانید این میباشد که بروز چنین مشکلاتی در پرینتر اچ پی نشان می‌دهد که جوهر کارتریج این دستگاه خشک شده است؟ همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره کردیم زمانیکه پرینتر با مشکل خشک شدن جوهر کارتریج مواجه می‌شود، پرینت نمی‌گیرد یا اگر هم پرینت گیرد، صفحات سفیدی را چاپ می‌کند یا این که یکسری خطوط افقی رنگی بر روی کاغذ چاپ می‌کند. در کل کیفیت چاپ پرینتر بصورت چشم‌گیری کاهش پیدا می‌کند.

اگر با چنین مشکلاتی در پرینتر خود مواجه شده‌اید، می‌توانید ادامه این مطلب را دنبال نمایید تا نحوه تعمیر کارتریج خشک شده را یاد بگیرید و پایان آنچه که یاد گرفتید را روی پرینتر خود اعمال نمایید.

آموزش تعمیر کارتریج خشک شده با آب

نخستین روشی که تصمیم داریم در آموزش تعمیر کارتریج خشک شده به آن اشاره کنیم، استفاده از آب است ولی چگونه؟

ابتدا از همه مطمئن بشوید که پرینتر شما به برق وصل باشد و درایور پرینتر هم بر روی کامپیوتر شما نصب باشد.
حال درب پرینتر را باز نمایید تا بتوانید کارتریج‌های پرینتر را ببینید.

کارتریج مشکی را از پرینتر خارج نمایید و آن را کنار سینک بصورت مورب بر روی دستمال کاغذی قرار بدهید. توجه داشته باشید که نبایستی هیچ ضربه‌ای به کارتریج وارد شود چراکه آسیب می‌بیند و آن موقع دیگر نمی‌توانید آن را تعمیر نمایید میبایست آن را بصورت کامل تعویض نمایید.
شیر آب گرم را باز نمایید و خروجی آب سینک را ببندید تا آب درون سینک جمع شود.

از آن‌جایی که نبایستی هیچ ضربه‌ای به نازل وارد شود بهتر میباشد کف سینک ۱ ظرف پلاستیکی نرم یا حوله قرار بدهید. بعدا کارتریج را بر روی آن بگذارید. توجه داشته باشید میبایست کارتریج را به گونه‌ای بر روی حوله یا ظرف پلاستیکی در کف سینک قرار بدهید که آن قسمتی که جوهر از آن خارج می‌شود در آب داغ قرار بگیرد و بقیه کارتریج بیرون از سطح آب باشد.

در این مرحله میبایست جوهر از کارتریج خارج شود. درصورتی که این اتفاق خیلی سریع و در عرض پنج دقیقه افتاد یعنی این که جوهر کارتریج شما خیلی شدید خشک نشده بوده میباشد. اگر جوهر کارتریج خیلی خشک شده باشد شاید مجبور باشید تا بیست دقیقه هم آن را در آب داغ نگه دارید.

آموزش تعمیر کارتریج خشک شده پرینتر اچ پی hp

حال کارتریج را از توی سینک بردارید و آن را کاملاً خشک نمایید به‌ گونه‌ای که کوچک‌ترین رطوبتی بر روی آن باقی نماند.
کارتریج را در جای خودش در پرینتر قرار بدهید.
پرینتر را روشن نمایید. اگر پرینتر پرینت گرفت و صفحه سفید چاپ نکرد یعنی این که هیچ مشکلی وجود ندارد.

آموزش تعمیر کارتریج خشک شده با مکش

دومین روش در آموزش تعمیر کارتریج خشک شده، استفاده از مکش است که برای اینکار می‌توانید از جاروبرقی استفاده نمایید.

درب پرینتر را باز نمایید و کارتریج مشکی را از آن خارج نمایید.
جاروبرقی را روشن نمایید و مکش آن را بر روی کمترین حالت خود قرار بدهید.
نازل کارتریج را در حالت عمودی قرار بدهید و سر جاروبرقی را روبه‌روی کارتریج نگه دارید.
همانطور که سر جاروبرقی را روبه‌روی کارتریج نگه داشته‌اید، میزان مکش آن را آهسته آهسته زیاد شدن بدهید.
جوهری که از کارتریج خارج شده میباشد را با استفاده از ۱ دستمال کاغذی تمیز نمایید و دوباره کارتریج را در جای خود درون پرینتر قرار بدهید.
حال پرینتر را روشن نمایید و ببینید که به خوبی و بدون هیچ مشکلی پرینت می‌گیرد یا خیر؟ اگر باز هم مشکل برطرف نشد بهتر میباشد تعمیر کارتریج پرینتر خود را به امداد رایانه بسپارید.

 

برای آموزش تعمیر کارتریج ها ی مختلف به قسمت مقالات سایت امداد رایانه (تعمیریها) مراجعه فرمایید.

مطالب مرتبط :

 

11 نظر

  • اکبر افشار

    این مطلب حرف نداشت

  • اصغر مهرابی

    چقد خوبین شما

  • عباس موحد

    سایتتون محشرههههه

  • جواد مرادی

    حرف نداشت👌🏻

  • احمد صمدی

    متشکرم

  • یعقوب نعمتی

    بیشتری بنویسین لطفا

  • علی اکبر محرابی

    شما پیج اینستا هم دارین؟

  • علی رضا صابری

    هزینه مشاورتون چنده؟

  • مجتبی سعیدی

    کانال تلگرامی هم دارید ؟

  • حسین جنتی

    دستخوش

  • امید بزرگ نیا

    بازم درمورد این موضع مطلب بزارین

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *