اتصال گوشی آیفون به تلویزیون

اتصال گوشی آیفون به تلویزیون

اتصال گوشی آیفون به تلویزیون : این روزها هارد آیفون های اپل و یا سایر گوشی های هوشمند موجود در بازار به منبعی برای درج و ضبط فیلم ها و تصویر های مختلف تبدیل شده اند. بنابراین به طور کامل طبیعی میباشد که خواهان انتقال این اطلاعات در صفحه ی بزرگ تر تلویزیون باشید. برای اتصال آیفون به تلویزیون کار چندان سختی قبل روی شما نیست. کافی میباشد مراحل آموزشی این مقاله را به درستی طی نمایید.

اگر موبایل شما آیفون نیست، برای آشنایی با نحوه ی اتصال آن به تلویزیون به مطالعه ی مقاله ی اتصال گوشی به تلویزیون بپردازید. همه کاربران یار دارند هر آنچه که در گوشی خود دارند را بر روی نمایشگر بزرگ تلویزیون مشاهده کنند به ویژه زمانیکه می‌خواهند فیلم و سریالی که درون گوشی خود دارند را به دوستان و خانواده خود هم نشان دهند.

خوشبختانه روش‌های بیشماری برای اتصال گوشی به تلویزیون وجود دارد چه گوشی اندرویدی و چه گوشی آیفون؛ به همین دلیل تصمیم داریم روش‌هایی را برای اتصال آیفون به تلویزیون که شامل: استفاده از Digital AV Adapter، گجت Apple TV، اپلیکیشن‌های مبتنی بر DLNA و دانگل کروم کست می‌باشند را به شما آموزش بدهیم.

روش های اتصال گوشی آیفون یا آیپد به تلویزیون

برای این که بتوانید گوشی آیفون خود را به تلویزیون وصل نمایید هم می‌توانید از روش‌های سیمی مثل Digital AV Adapter استفاده نمایید و هم از روش‌های بی‌سیمی مانند: گجت Apple TV، اپلیکیشن‌های مبتنی بر DLNA و دانگل کروم کست استفاده کنید؛ منتهی از آن‌جایی که استفاده از روش سیمی Digital AV Adapter برای اتصال آیفون به تلویزیون محدودیت‌هایی نظیر فاصله بین موبایل و تلویزیون را دربر دارد، خیلی از کاربران ترجیح می‌دهد از روش‌های بی‌سیم برای وصل نمودن گوشی خود به تلویزیون استفاده کنند. در ادامه نحوه اتصال گوشی آیفون به تلویزیون را از راه هر یک از این روش‌ها به شما آموزش خواهیم داد.

وصل نمودن گوشی آیفون به تلویزیون از راه کابل

یکی از ساده ترین روشهای اتصال آیفون به تلویزیون استفاده از کابل است. کابل هایی مانند Digital AV Adapter بوسیله پورت های HDMI دستگاه تلویزیون؛ به راحتی پروسه ی اتصال موبایل اپل به تلویزیون را شکل می بدهند. در حالا حاضر کابل های Digital AV Adapter دو نوع مختلف دارند که میبایست مناسب با نوع آیفون مورد استفاده اتان یکی از آن ها را تهیه نمایید. مدل ابتدا این کابل ها در یک سر خود که میبایست به آیفون وصل شود، سوکتی با پین های معروف ۳۰-Pin را ارائه می‌کند. در مدل جدیدتر کابل های مذکور سوکتی متناسب با لایتنینگ پورت آیفون طراحی شده و به آن وصل می‌شود.

این کابل های جدیدتر مناسب با ساختار فنی آیفون های چند سال اخیر تولید شده اند.

اتصال گوشی آیفون به تلویزیون

 

در هر صورت برای استفاده از کابل های Digital AV Adapter یک کابل HDMI هم نیاز است. یک سر کابل Digital AV Adapter را به آیفون بزنید و سر دیگر را به کابل HDMI متصل نمایید. بعدا کابل HDMI را به تلویزیون وصل کنید. فراموش نکنید که وضعیت دریافت اطلاعات تلویزیون را بر روی حالت HDMI قرار بدهید.

اتصال موبایل اپل به تلویزیون بوسیله Apple TV

Apple TV گجت ویژه ای میباشد که کمپانی محبوب اپل برای اتصال آیفون به تلویزیون تولید کرده میباشد. با استفاده از Apple TV هم می ‌توان آیفون یا آیپدهای اپل را مستقیما و بدون سیم به تلویزیون وصل نمود. برای این منظور دستگاه ها میبایست به یک شبکه اینترنت مشترک وصل شوند.

اتصال گوشی آیفون به تلویزیون

بعدا می بایست انگشت خود را بر روی بخش زیرین صفحه نمایش آیفون یا آیپد قرار داده و به سمت بالا بکشید تا کنترل سنتر (Control Center) سیستم عامل iOS اجرا شود. گزینه AirPlay Mirroring و پس از آن گزینه ی Apple TV را برگزینید. در عرض چند ثانیه ارتباط مابین اپل تی وی و آیفون یا آیپدتان برقرار می‌شود و محتوای نمایشگر گوشی بر روی تلویزیون آینه خواهد شد.]

وصل نمودن گوشی آیفون به تلویزیون از راه اپلیکیشن

اگر تلویزیون مورد استفاده ی شما هوشمند باشد و قابلیت وصل شدن به شبکه اینترنت را داشته باشد؛ به احتمال قوی از DLNA هم پشتیبانی میکند. قابلیت DLNA در واقع یک سیستم استریم یا پخش مدیای منحصر به فرد است که محصول های برندهای مختلفی از آن پشتیبانی می‌کنند.

اتصال گوشی آیفون به تلویزیون

در چنین شرایطی که تلویزیون با DLNA ست میشود، می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن های مبتنی بر DLNA فایل های ویدیویی و موزیک های ذخیره شده در آیفون را مستقیما در تلویزیون پخش نمایید و به راحتی پروسه ی اتصال آیفون به تلویزیون را به اتمام برسانید.

یکی از برترین برنامه های DLNA موجود که نظر میکنیم با استفاده از آن نسبت به پخش محتوای آیفون یا آیپد روی تلویزیون اقدام نمایید، اپلیکیشن MCPlayer HD میباشد. کار با این اپ زیاد ساده میباشد. ولی همواره میتوانید جهت کسب راهنمایی های بیش با همکاران ما در بخش تعمیر تلویزیون مرکز سخت افزار ایران، نمایندگی تی وی مانیتور مشورت نمایید.

اتصال آیفون به تلویزیون با دانگل کروم کست

یکی از گجت‌هایی که اکثر کاربران با استفاده از آن گوشی آیفون خود را به تلویزیون متصل می‌کنند، دانگل کروم کست است. استفاده از دانگل کروم کست کار خیلی راحتی است، به گونه‌ای که میبایست آن را به پورت HDMI تلویزیون خود وصل کرده و آن را روشن نمایید. زمانیکه این دانگل را به تلویزیون وصل کرده و روشن می‌کنید، نمایشگر آیفون یا آیپدتان بر روی تلویزیون نمایش داده می‌شود.

اتصال گوشی آیفون به تلویزیون

خوشبختانه اپلیکیشن‌های بیشماری وجود دارند که از دانگل کروم کست پشتیبانی می‌کنند که شما می‌توانید از آن‌ها برای دسترسی به امکانات و قابلیت‌های بیش استفاده کنید؛ برای مثال برخی از اپلیکیشن‌ها هستند که آیفون شما را به ریموت کنترل تبدیل می‌کنند تا با استفاده از آن بتوانید پخش محتوای متعدد روی تلویزیونتان را مدیریت کنید.

سایت امداد رایانه(تعمیریها) برای تعمیر تلویزیون xivion و سامسونگ و سونی و مارشال و به طور کلی انواع تلویزیون ها آماده خدمت رسانی به شما می باشد.

مطالب مرتبط :

تعمیر مانیتور LED و LCD

دستیار صوتی تلویزیون

بهترین تلویزیون های ۵۵ اینچ

آنتی ویروس تلویزیون هوشمند

تلویزیون های پلاسما

مانیتور گیمینگ هواوی

11 نظر

  • غلامحسین اشکان

    میشه مطلب رو توی وبلاگ خودم بزارم؟

  • حسن رضایی

    حرف نداری

  • مهران نوری

    گل گفتید دست مریضاد

  • سیدحسین خلیلی

    مقالاتتون عالین واقعا!

  • رضا علوی

    هزینه رپورتاژ آگهی توی سایت شما چنده؟

  • علی اکبر خادمی

    با اجازتون بازنشر شد

  • حمیدرضا فرهادی

    هزینه مشاورتون چنده؟

  • امین قاسمی

    حرفتون خیلی عالیه

  • بهرام توفیق

    شادکام و سلامت باشید

  • غلامعلی عسکری

    Awli bood

  • مهرداد نقدی

    مشاوره آنلاین از چه طریقی صورت می گیره؟

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *