فناوری اینترنت اشیا یا IOT

ارتفاع متناسب تلویزیون از زمین

ارتفاع متناسب تلویزیون از زمین : در این پست برای شما همشهریان تبریزی میخوایم در مورد ارتفاع استاندارد تلویزیون های سینمای خانگی و LED و LCD از زمین را بگوییم در ادامه با ما همراه باشید.

معمولا در هر مجموعه ای همچون ساختمان های مسکونی و یا شرکتهای تجاری از تلویزیون استفاده میشود و یکی از ملزومات به حساب می آید، به واسطه ی استفاده ی مداوم از تلویزیون و اندازه ی آن، میبایست جایگاه تلویزیون متناسب و استاندارد برای قرار دادن آن در پیشنهاد گرفت تا از پیشنهاد زیبایی شناسی و پزشکی اصول را رعایت کرده باشیم.

امروزه تلویزیون یکی از ملزومات هر خانه ای میباشد. و بخصوی در اتاق نشیمن نقش اصلی را دارد و میبایست در جای مناسبی قرار بگیرد که ما بیش این مورد را بررسی میکنیم . تلویزیون های LED و LCD امروز که صفحه نمایش های نازک دارند و جای تلویزیون های قدیمی را گرفته اند، در بیش مواقع به دیوار نصب میشوند و این که در چه ارتفاعی نصب شوند یکی از مسائل مهم نصب صحیح تلویزیون میباشد.

برترین ارتفاع برای تلویزیون چقدر است؟

متاسفانه ۱ اندازه ثابت برای ارتفاع تلویزیون وجود ندارد که برای همه متناسب باشد و برترین ارتفاع تلویزیون تا حدی می تواند ذهنی باشد و جواب ان فراوان اسان نیست ولی بیش متخصصان ویدیو بر این باور هستند که مرکز صفحه نمایش تلویزیون میبایست هم سطح با ارتفاع چشمان بیننده در حالت نشسته روی مبل باشد. بنابراین ارتفاع مبل را اندازه بگیرید و بعدا روی مبل نشسته و فاصله از کف زمین تا چشم هایتان را به طور دقیق اندازه گیرد. البته میبایست ۱ ارتفاع میانگین از همه کسانی که قرار میباشد داخل اتاق نشیمن بنشینند و تلویزیون نگاه کنند تعیین نمایید و به عبارت دیگر ارتفاع استاندارد برای نصب هر تلویزیونی فارغ از اندازه گیری ها، ۱ متر بالاتر از سطح مبل راحتی میباشد.(ارتفاع متناسب تلویزیون از زمین)

ارتفاع متناسب تلویزیون از زمین

ارتفاع متناسب تلویزیون از زمین

شما میبایست تلویزیون خود را در ارتفاع متناسب قرار بدهید دلیلش چیست؟

راحتی در هنگام تماشا نمودن تلویزیون ۱ عامل مهم در پیدا نمودن ارتفاع متناسب تلویزیون میباشد، چرا که ما وقت زیادی را صرف تماشای برنامه های مورد علاقه مان میکنیم.

خیلی زمان ها در تئاتر یا سینما صندلی جلو یا صندلی های پشتی را انتخاب می نمایید تا زاویه دید مناسبی نسبت یه صفحه نمایش داشته باشید و هنگام تماشای برنامه احساس ناراحتی نکنید و اذیت نگردید زیرا اگر صفحه نمایش در ارتفاع خیلی کم یا خیلی فراوان نسبت به زاویه دید شما باشد موجب گردن درد میشود و از تماشای برنامه لذت نخواهید برد و در مورد تلویزیون ها هم این مساله صدق میکند. پس برای دانستن ارتفاع متناسب تلویزیون با ما همرا ه باشید.

روش های زیاد شدن طول عمر مفید تلویزیون

فاصله متناسب چشم با تلویزیون

چه مقدار تلویزیون بالا باشد کافی است؟

مردم اغلب یار دارند تلویزیون را در ارتفاع بالا نصب کنند تا حالت هنری داشته باشد و با چیدمان هنری اتاق بهتر ترکیب شود که به ان ارتفاع هنری هم می گویند، این ارتفاع واقعا قشنگ میباشد ولی برای تماشای تلویزیون در حالت ایستاده ایده ال میباشد ۹ زمانیکه روی کاناپه نشسته اید، بنابراین عواملی که هنگام انتخاب ارتفاع تلویزیون خود میبایست در پیشنهاد بگیرید ابتدا ارتفاع متوسط بیننده و دوم اندازه تلویزیون میباشد و تا حدی فاصله شما تا تلویزیون هم تاثیر دارد برای اینکار میتوانید تلویزیون خود را اندازه بگیرید در باره ارتفاع بیننده هم میبایست بگوییم که به طور متوسط ارتفاع ۱ شخص که رو ی کاناپه نشسته باشد ۱۰۵ سانتی متر از سطح زمین میباشد .

پس متر را بردارید و ۱۰۵ سانتیمتر بالا بروید. این جا محلی میباشد که میبایست صحیح وسط ارتفاع تلویزیون قرار گیرد .ارتفاع خیلی از کاناپه‌ های خانه هم حدود ۴۵ تا ۵۰ سانتی‌ متر میباشد و خط دید ۱ ادم بزرگ‌ سال حدود ۶۰ سانتی‌ متر بالاتر از نشیمن میباشد. یعنی خط دید بیننده معمولی ۱۰۵ سانتی‌ متر از زمین میباشد.

حال برای ۱ تلویزیون ۶۰ اینچی که ارتفاع ان معمولا ۸۰ سانتی‌ متر میباشد، وسط ارتفاع می شود ۴۰ سانتی متر. با این اوصاف میبایست لبه پایینی تلویزیون از زمین حدود ۶۵ سانتیمتر فاصله داشته باشد. این روش محاسبه برای باقی مانیتورها هم همین‌ طور میباشد و فرقی ندارد ولی اگر فاصله شما تا تلویزیون فراوان باشد میبایست تلویزیون را کمی در ارتفاع بالاتر قرارا بدهید.

ارتفاع متناسب تلویزیون از زمین

چطور سیم و کابل تلویزیون را پنهان کنیم؟

معمولاً برای راه اندازی جایگاه تلویزیون نیازمند سیم و کابل‌های انتقال برق و امواج هستید که در بیش مواقع چهره‌ی خوبی به فضای تلویزیون نخواهد داد.

اگر فضای مورد نظرتان را با پنل های MDF پوشش داده‌اید، از طراح و مجری خود بخواهید تا داکت متناسب اینکار طراحی نماید تا بتوانید کابل‌های برق و عکس و غیره را به‌راحتی از آن عبور بدهید.

اگر اینکار را انجام ندادید، می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم برقی، سیم جمع کن‌های متناسب اینکار را خریداری کنید و تمامی کابل‌ها را از آن عبور بدهید تا این آشفتگی‌ها را التیام ببخشد.

راهنمایی در خرید تلویزیون

چطور تلویزیون را به دیوار وصل کنیم؟(ارتفاع متناسب تلویزیون از زمین)

اگر توانایی فنی نصب تلویزیون به دیوار را ندارید، هیچ‌گاه اینکار را انجام ندهید. نصب تلویزیون به دیوار نیاز به ابزار و تجهیزات متناسب هم دارد. اگر در پیشنهاد دارید تا خودتان اینکار را انجام بدهید، بهتر میباشد این نکته ها را رعایت نمایید.

پیش از نصب پایه‌ها بر روی دیوار، ۱ بار عملیات نصب پایه بر تلویزیون را انجام بدهید تا از روال کار آگاه بشوید.
پیش از سوراخ کاری از شابلون موجود در جعبه‌ی تلویزیون استفاده نمایید تا محل دقیق سوراخ‌ها را پیدا نمایید.
هیچ‌ گاه با میخ پایه‌ ها را به دیوار متصل نکنید.
پیش از سوراخ‌ کاری از نوع مصالح استفاده شده در دیوار مطمئن باشید تا رول‌ پلاکی متناسب تهیه نمایید.
در هنگام سوراخ‌ کاری مراقب باشید سیم‌ های داخلی دیوار را پاره یا خراشیده نکنید.
پایه‌ ها را تراز کنید.

 

ما در سایت تعمیریها (امداد رایانه) با مقالات مختلف در زمینه تعمیر تلویزیون و مانیتور و تعمیرات ماشین های اداری و … در خدمت شما عزیزان هستیم.

مطالب مرتبط :

11 نظر

  • عیسی فتحی

    چرا اینقد زیاد؟

  • سیدحسین حاتمی

    بازم درمورد این موضع مطلب بزارین

  • حسین طباطبائی

    کجا می تونم اطلاعات کاملتری درباره این موضوع پیدا کنم

  • مصطفی حسنی

    سلام عالی بود

  • قربانعلی عبدی

    مطلب خوبی بود

  • خلیل رمضانی

    هزینه تبلیغات توی سایت شما چنده؟

  • ایمان کیانی

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنین

  • حمیدرضا شجاعی

    خیلی عالی بود

  • محمدعلی اسکندری

    بی نظیر هستید

  • حامد عسگری

    این مطلب حرف نداشت

  • حسین رشیدی

    اکانت اینستا هم دارید؟

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *