بررسی دلایل قطع شدن تصویر تلویزیون تی سی ال

قطع شدن تصویر تلویزیون تی سی ال 

 قطع شدن تصویر تلویزیون تی سی ال : قطع شدن عکس تلویزیون تی سی ال (TCL) یکی از ایرادهایی میباشد که خریداران این برند تلویزیون با آن مواجه می‌شوند. در این نوشته همراه متخصصین تعمیرات تلویزیون امدادرایانه ایراد سیاه شدن و قطع شدن عکس تلویزیون تی سی ال را توضیح داده و مراحل تعمیر تلویزیون تی سی ال در این ایراد را بررسی می‌کنیم.

با توجه به زیاد شدن هزینه لوازم خانگی و ممنوعیت ورودی برندهای ال جی و سامسونگ عرصه بازار برای خودنمایی برندهای دیگر فراهم شده میباشد. در این میان تلویزیون‌های تی سی ال (TCL) با توجه به کیفیت متناسب عکس و هم چنین هزینه متوسط پیشنهاد بسیاری از خریداران را به خود جلب می‌کند.

تلویزیون تی سی ال ساخت کجاست؟

شرکت تی‌سی‌ال (TCL Corporation) 1 شرکت طراحی و ساخت الکترونیکی چند ملیتی چینی میباشد که مقر آن در محدوده شهر هویژو در استان گوانگدونگ است. شرکت تی‌سی‌ال طراحی، توسعه، تولید و فروش محصول های مختلفی از جمله تلویزیون های LED و LCD، تلفن همراه، سیستم‌های تهویه مطبوع، ماشین لباسشویی، یخچال و فریزر و لوازم الکتریکی کوچک را انجام می‌دهد.در سال ۲۰۱۰ شرکت تی‌سی‌ال ۲۵مین تولیدکننده بزرگ لوازم الکترونیکی مصرفی در جهان بود.

تنها بعد از سه سال یعنی در سال ۲۰۱۳ شرکت تی سی ال توانست به سومین تولیدکننده بزرگ تلویزیون در بازار جهانی تبدیل شود.همانطور که همه ما می دانیم معروف ترین شرکتهای جهان که در تولید لوازم خانگی و به خصوص تلویزیون فعالیت دارند سونی، ال جی و سامسونگ هستند. هر چند این شرکت‌ها دارای محصولاتی با درجه کیفیت بالایی هستند، ولی بخش زیادی از پولی که برای خرید محصول های آنان می پردازید، قیمت برند این محصول های میباشد.

در مقابل شرکت هایی هم چون تی سی ال که هزینه‌ای به عنوان هزینه برند ندارند باعث میشود که تلویزیون هایی با تکنولوژی های پیشرفته را با قیمتی زیاد پایین‌تر نسبت به شرکت شرکتهای تراز ابتدا تهیه نمایید.

 قطع شدن تصویر تلویزیون تی سی ال 
قطع شدن تصویر تلویزیون تی سی ال 

اگر به سایتهای معتبر در زمینه بررسی تلویزیون های LED سر بزنید متوجه میشوید که در جدول برترین تلویزیون ها همیشه محصول های تی سی ال وجود دارد.

معایب متداول در تعمیر تلویزیون تی سی ال (TCL)

با نگاهی به آمار مجموعه تعمیر تلویزیون تی سی ال (TCL) خواهیم دید که برخی از ایرادها بیش در مجموعه تلویزیون‌های تی سی ال (TCL) درست کردن شده میباشد. در ادامه لیست این ایرادها را می‌توانید مشاهد نمایید.

روشن نشدن تلویزیون
روشن و خاموش شدن تلویزیون
قطع شدن عکس تلویزیون تی سی ال (tcl)
سیاه شدن عکس (ایجاد هاله های تاریک در عکس تلویزیون)
قطع شدن صدای تلویزیون
هنگ نمودن تلویزیون
ویروسی شدن تلویزیون
شکستگی صفحه نمایش (پنل) تلویزیون تی سی ال
قطع شدن عکس تلویزیون تی سی ال
علت قطع شدن عکس تلویزیون تی سی ال (TCL) چیست؟

یکی از برترین روشهای عیب یابی در دستگاهای الکترونیکی ( مثل تعمیر تلویزیون) اینست که با ساختار قطعات و بخش ها و نحوه عملکرد درست قطعات آشنا بشویم.
در تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی عکس از ۲ فاکتور عکس تولید شده در صفحه نمایش و نور زمینه یا همان بک لایت تشکیل می شود. بک لایت، نوری میباشد که در پشت صفحه نمایش تولید شده و سبب قابل دیده شدن عکس می‌شود.

خرابی بک لایت و قطع شدن عکس تلویزیون به یکی از ایرادهای متداول در تلویزیون های ال ای دی تبدیل شده میباشد.سوختن تعدادی از لامپ‌های تولید کننده بک لایت سبب درست کردن نقاط تاریک در عکس و قطع شدن بک لایت سبب قطع شدن عکس تلویزیون تی سی ال (TCL) یا بعبارت دیگر سیاه شدن کامل عکس خواهد شد.

خرابی بخش بک لایت تلویزیون میتواند سبب درست کردن ایرادهای ظاهری متفاوتی در تلویزیون شود. برخی از ایرادهای ظاهری که در اثر خرابی بخش بک لایت ظاهر می شود عبارتند از :

قطع شدن کامل عکس تلویزیون تی سی ال
درست کردن لکه های تاریک و سیاه شدن صفحه تلویزیون
قطع و وصل شدن عکس تلویزیون تی سی ال
درست کردن لکه سفید در صفحه تلویزیون
قطع شدن عکس تلویزیون تی سی ال

تعمیر بک لایت تلویزیون تی سی ال چطور انجام می‌شود؟

قطع شدن عکس تلویزیون تی سی ال اصلی‌ترین ایراد ظاهری خرابی بک لایت تلویزیون تی سی ال میباشد. ولی خرابی بک لایت نشانه‌های ظاهری دیگری هم دارد. نخستین قدم در تعمیر بک لایت تلویزیون تی سی ال اطمینان از خرابی بخش بک لایت تلویزیون میباشد.می دانیم که بک لایت تلویزیون از تعدادی لامپ تشکیل شده میباشد. امکان دارد تعدادی از لامپ‌های بک لایت بسوزد و روشن نشود. در این حالت بخشی از عکس تلویزیون تاریک میشود.

در عین حالا امکان دارد با خرابی تعدادی از لامپ‌های بک لایت باقی لامپ‌های سالم هم روشن نشودو عکس به طور کامل تاریک شود. با استفاده از راهنمای نشانه‌های خرابی بک لایت تلویزیون از خرابی بک لایت تلویزیون مطمئن بشوید.قدم بعدی تهیه قطعه یدکی بک لایت میباشد. تلاش نمایید قطعه یدکی تلویزیون را از برندهای معتبر تهیه نمایید. کیفیت ساخت بک لایت تاثیر زیادی در زیاد شدن عمر مفید آن دارد.

شرکت‌های معتبری در این بخش فعال هستند که میتوانید با مشاوره با متخصصین تعمیر تلویزیون تی سی ال از انها استفاده نمایید.استفاده از چسب حرارتی با کیفیت، رعایت نکته ها اصلاحی و هم چنین تنظیم بک لایت تلویزیون نکته ها مهم دیگری میباشد که تعمیرکار تلویزیون تی سی ال از آنان استفاده می‌کند. این موارد سبب بهبود کیفیت تعمیر بک لایت تلویزیون تی سی ال شما خواهد شد.

چطور از خرابی بک لایت تلویزیون تی سی ال جلوگیری کنیم؟

حال که با نحوه عملکرد بخش بک لایت و عوامل موثر در کارکرد و عمر بک لایت تلویزیون آشنا شدیم بهتر میتوانیم راه های جلوگیری از خرابی بک لایت و قطع شدن عکس تلویزیون تی سی ال را بررسی کنیم.اول بدانید که گرما یکی از اصلی ترین عوامل درست کردن خرابی در لوازم و دستگاههای الکترونیکی میباشد. طبق این اصل در نخستین قدم میبایست از گرم شدن بک لایت تلویزیون جلوگیری کنیم و در عین حالا یاری کنیم گرمای تولید شده بهتر دفع شود.

کاهش نور بک لایت تلویزیون و تنظیم آن نسبت به نور محیط یکی از راه های اصلی جلوگیری از درست کردن گرمای بک لایت میباشد.مقدار بک لایت تلویزیون تنها گزینه ای میباشد که در تنظیمات تلویزیون سلیقه‌ای نیست و میبایست بر اساس نور محیط تنظیم شود. در اغلب منازل نور محیطی تلویزیون به حدی نیست که ضروری باشد میزان نور زمینه در حالت ۱۰۰% باشد.

شما می‌توانید با مراجعه به منوی تنظیمات تلویزیون مقدار بک لایت تلویزیون را تغییر بدهید.این کاهش نور هم می تواند بصورت دستی و با تنظیمات منوی تنظیم عکس تلویزیون انجام شود و هم بصورت کاهش ولتاژ بک لایت از داخل تلویزیون که به نام اصلاحیه بک لایت شناخته می‌شود.اقدام دیگر در مورد گرمای بک لایت، دفع گرمای درست کردن شده میباشد. خاموش نمودن تلویزیون در فواصل دو تا دو.پنج ساعت به مدت ده تا پانزده دقیقه یاری زیادی به این مسئله می‌کند.

 قطع شدن تصویر تلویزیون تی سی ال 
قطع شدن تصویر تلویزیون تی سی ال 

تعمیر بک لایت تلویزیون تی سی ال مدل LED40D2740

یکی از ایرادهای متداول در تلویزیون تی سی ال مدل ۴۰D2740 خرابی بک لایت میباشد. ایراد بک لایت در این مدل بیش بصورت تاریک شدن عکس تلویزیون، ظاهر شدن نقاط تاریک و روشن در عکس تلویزیون و یا قطع شدن ناگهانی عکس تلویزیون ظاهر می‌شود.در سری ۲۷۴۰ از بک لایت شاخه‌ای استفاده شده است و به همچون سایر بک لایت های شاخه‌ای لامپ‌ها در مدارهای سری- موازی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

اتصال کوتاه لامپ ها در بک لایت شاخه‌ای سبب خاموش شدن لامپ معیوب می‌شود در حالیکه سایر لامپ‌ها روشن می‌شوند.در این حالت در محل لامپ‌های خاموش در عکس تلویزیون تاریکی دیده می‌شود. گونه دیگر خرابی لامپ‌های بک لایت قطع شدن آنهاست که سبب از کار افتادن کلی بک لایت تلویزیون می‌شود. در این حالت عکس تلویزیون قطع می‌شود ولی پخش صدا ادامه دارد و سایر کارکردهای تلویزیون همچون تعویض کانال به درستی انجام می‌شود.

تعویض بک لایت تلویزیون تی سی ال

تعویض کامل بک لایت برترین روش تعمیر تلویزیونی میباشد که تعدادی از لامپ‌های بک لایت آن سوخته میباشد. همه لامپ‌های بک لایت در ۱ تلویزیون عمر یکسان دارند. زمانیکه تعدادی از لامپ‌ها می‌سوزد، لامپ‌های دیگر هم در معرض خرابی قرار دارند.به علت عدم دسترسی به قطعات یدکی بعضی از تعمیرکارات تلویزیون اقدام به تعویض لامپ‌های سوخته بک لایت تلویزیون با لامپ‌های دست دوم می‌کنند.

در این حالت معمولا بعد از مدتی کوتاه لامپ‌های دیگر بک لایت تلویزیون می‌سوزد و سبب خرابی مجدد تلویزیون شما خواهد شد.تعویض بک لایت تلویزیون به طور کامل سبب زیاد شدن قیمت تعمیر تلویزیون تی سی ال شما خواهد شد. ولی در مقابل می‌توانید مدت زیادی با خیال راحت از تلویزیون خود استفاده نمایید.

 

بررسی دلایل قطع شدن تصویر تلویزیون تی سی ال
هزینه بک لایت تلویزیون تی سی ال (TCL)

اصلی‌ترین پرسش مراجعین بخش تعمیر تلویزیون تی سی ال در ایراد قطع شدن عکس تلویزیون تی سی ال میباشد.یکی از معضلات در بخش تعمیر لوازم خانگی انتخاب یک تعمیرکار پسندیده و کاربلد برای انجام کار میباشد. مراجعین این بخش معمولا در هنگام مشاوره با مراکز تعمیر تلویزیون اطلاعات متفاوتی دریافت می‌کنند که گاهی سبب دچار سردرگمی آنان در انتخاب می‌شود.

هزینه بک لایت تلویزیون تی سی ال نسبت به کیفیت قطعات آن همچون کیفیت لامپ‌ها، منشورها، فلزی و یا مسی بودن فیبر متفاوت میباشد. بک لایت تلویزیون تی سی ال مدل led40d2740 در ۳ نمونه تولید شده است:

بک لایت پشت مسی : لایه مس استفاده شده در برد سبب زیاد شدن ضریب انتقال حرارت میشود. هزینه بک لایت تلویزیون تی سی ال در این مدل حدود ۵۵۰ هزار تومان میباشد.
بک لایت پشت آلومینیومی : در این نمونه بجای فیبر از آلومینیوم استفاده شده که بعلت ویژگی آلومینیوم در انتقال حرارت سبب زیاد شدن عمر مفید بک لایت خواهد شد. هزینه بک لایت تلویزیون تی سی ال در این مدل حدود ۷۵۰ هزار تومان میباشد.

بک لایت پشت آلومینیومی همراه با چسب حرارتی : به غیر از آلومینیوم استفاده شده چسب حرارتی سبب انتقال حرارت از آلومینیوم به سطح فلزی شاسی تلویزیون شده و بالاترین میزان انتقال حرارت بک لایت را خواهیم داشت.هزینه بک لایت تلویزیون تی سی ال در این مدل حدود ۹۵۰ هزار تومان میباشد. استفاده از این مدل بک لایت برترین روش تعویض بک لایت در تعمیر تلویزیون تی سی ال میباشد.

مطاالب مرتبط :

 

11 نظر

  • محمدرضا نهاوندی

    کانال تلگرامی هم دارید ؟

  • حسین کیان

    قیمت مشاورتون چقدره؟

  • محمد شهبازی

    گل گفتید دست مریضاد

  • مسلم پناهی

    خیلی خوب بود

  • سیدمحمد اکبری

    مرسی

  • حیدر گلپایگانی

    دفتر مرکزیتون کجا قرار داره

  • محمدحسین خوش نیت

    مطلبتون بسیار مفید بود

  • منصور منصوری

    چطوری می تونم باهاتون ارتباط بر قرار کنم

  • محمدعلی نعمت زاده

    چقد خوبین شما

  • بهنام قادری

    مقالاتتون عالین واقعا!

  • علی اصغر اکبری

    مشاورینتون قابل اعتمادن؟

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *