معرفی برترین مارک بک لایت تلویزیون

بهترین مارک بک لایت تلویزیون

بهترین مارک بک لایت تلویزیون : متقاضیان دریافت خدمات تعمیر تلویزیون در بخش بک لایت در جستجوی اطلاعات و یا مشاوره با تعمیرکاران تلویزیون اغلب قیمت‌های متفاوتی برای تعویض بک لایت تلویزیون خود دریافت می‌کنند. این اختلاف قیمت اغلب موجب سردرگمی در انتخاب خواهد شد. بخشی از این تفاوت قیمت مربوط به قطعه یدکی بک لایت تلویزیون میباشد که بوسیله شرکت‌های مختلف تولید شده میباشد. در ادامه به شما می‌گوییم چطور می‌توانید برترین مارک بک لایت تلویزیون را برگزینید.

تفاوت بک لایت با سایر قطعات تلویزیون

همانطور که می‌دانیم در تلویزیون‌های LCD و LED برای تولید عکس نیاز به نور زمینه داریم. این نور در تلویزیون LCD توسط لامپ فلورسنت و در تلویزیون LED توسط لامپ‌های ال ای دی تولید می‌شود. لامپ‌های بک لایت به مرور وقت و نسبت به عوامل مختلفی همچون کیفیت ساخت و میزان نوری که تولید می‌کنند مستهلک شده و عمر آنان به انتها می‌رسد.

با سوختن لامپ‌های بک لایت در تلویزیون نسبت به ساختار طراحی دستگاه، ایرادهای مختلفی همچون قطع شدن عکس تلویزیون، سیاه شدن بخشی از عکس و ایرادهای مشابه دیگر درست کردن می‌شود. برای تعمیر تلویزیون در این حالت نیاز میباشد که بک لایت تلویزیون تعمیر و یا به طور کامل تعویض شود.در هنگام نیاز به تعویض بک لایت تلویزیون ۱ نکته مهم وجود دارد که سبب تفاوت قطعه بک لایت با سایر قطعات تلویزیون می‌شود.

بک لایت تلویزیون ۱ قطعه استاندارد با مشخصات فنی ثابت است و چندین شرکت مختلف آن را تولید می‌کنند. بعنوان معتبرترین شرکت‌های تولید کننده بک لایت تلویزیون می‌توان از EASTERN STAR و INNOTEK و در مرحله بعد joyus و shenzhen نام برد.

برترین روش تعمیر بک لایت تلویزیون چیست؟

در هنگام نیاز به تعویض بک لایت تلویزیون اول میبایست با مشخص نمودن مدل دقیق دستگاه، نوع بک لایت و کیفیت خرابی آن را مشخص کنیم. بعدا با توجه به قطعات یدکی موجود و قابل تهیه، برترین نوع را انتخاب و استفاده کنیم. مثلا تلویزیون ال جی مدل LB در سایز ۴۲ را در پیشنهاد می‌گیریم. در این مدل از تلویزیون‌های ال جی از بک لایت دایرکت (DIRECT) یا همان شاخه‌ای استفاده شده است. تعداد ۳۲ عدد لامپ در چهار خط. مداربندی لامپ‌ها هم بصورت سری میباشد.

در نتیجه این نوع مداربندی حتی با سوختن (قطع شدن) یکی از لامپ‌ها، همه لامپ‌ها خاموش شده و عکس تلویزیون به طور کامل قطع و سیاه می‌شود. کمپانی ال جی در مدل LB از بک لایت تولید شرکت INNOTEK استفاده کرده است.بک لایت تلویزیون ال جی ۴۲ LB در نوع فابریک از نوع پشت استخوانی است. در این حالت کمترین تبادل حرارت بین لامپ‌های بک لایت و شاسی اصلی تلویزیون بعنوان خنک کننده اصلی اتفاق می‌افتد.

این مشکل در بک لایت‌های نو این مدل که بصورت پشت مسی و یا پشت آلومینیومی تولید شده‌اند تا حد زیادی رفع شده میباشد. این بک لایت‌ها درصد زیادی از حرارت تولید شده را به شاسی فلزی تلویزیون منتقل می‌کنند که سبب زیاد شدن عمر بک لایت تلویزیون خواهد شد.

 

معرفی برترین مارک بک لایت تلویزیون

 

چطور برترین مارک بک لایت تلویزیون را انتخاب کنیم؟

انتخاب برترین مارک بک لایت تلویزیون به چند عامل مهم بستگی دارد. مهم ترین این عوامل میزان تنوع و کیفیت قطعات یدکی در دسترس میباشد. در برخی از مدل‌های تلویزیون به دلیل شرایطی همچون میزان تقاضا و یا کیفیت فنی ساخت، قطعه یدکی تولید نشده و یا محدودیت وجود دارد. در نقطه مقابل در بسیاری از مدل‌ها هم قطعه یدکی بک لایت با کیفیت‌های مختلف و بوسیله شرکت‌های مختلف تولید شده میباشد.

متخصصین امداد رایانه توصیه می‌کنند در انتخاب و خرید بک لایت نو تلویزیون خود به موارد ذیل دقت نمایید :اگر بک لایت تلویزیون شما شاخه‌ای میباشد و نیاز به قطعه یدکی دارید دقت نمایید که بک لایت‌های پشت مسی و آلومینیومی تبادل حراتی بالاتری نسبت به نوع استخوانی دارند.انتخاب و استفاده از چسب حرارتی با کیفیت تاثیر زیادی در زیاد شدن عمر بک لایت‌های شاخه‌ای دارد.

در واقع از دست رفتن کیفیت و چسبندگی یکی از دلایل سوختن بک لایت‌های شاخه‌ای میباشد که در مدل‌هایی همچون LN و LB ال جی بیش دیده می‌شود.در بک لایت‌های لبه (EDGE) کیفیت بک لایت تاثیر بیشتری در مراحل تعمیر تلویزیون شما خواهد داشت. به دلیل تراکم بالای لامپ‌های بک لایت و وجود صفحه دیفیوزر، کوچک ترین نقص در کیفیت ساخت بک لایت و یا ناهماهنگی در نصب آن در کیفیت عکس تاثیرگذار خواهد بود.معرفی برترین مارک بک لایت تلویزیون

نتیجه گیری :

تنوع قطعه یدکی بک لایت در عموم برندها و مدل‌ها و تفاوت کیفی که در ساخت محصول های شرکت‌های مختلف وجود دارد سبب می‌شود که نتوان ۱ برند مشخص را به عنوان برترین مارک بک لایت تلویزیون معرفی نمود. در هر برند و مدل میبایست با توجه به میزان قطعات موجود در بازار عرضه و هم چنین تغییرات مثبت کیفی که در تولید بک لایت‌های نو درست کردن شده میباشد، بک لایت نو را انتخاب کنیم. در این بخش تخصص و تبحر تعمیرکار تلویزیون می‌تواند یاری زیادی به باز شدن گره این انتخاب بکند.

تعمیرکار متخصص تلویزیون با شناختی که از کیفیت ساخت و قطعات داخلی دستگاه دارد و با آشنایی با قطعات یدکی موجود در بازار عرضه می‌تواند برترین مارک بک لایت تلویزیون که با شرایط استفاده تلویزیون هماهنگی داشته باشد را به شما معرفی بکند. انتخاب بک لایت با کیفیت و استفاده از چسب حرارتی با کیفیت در کنار اصلاحیه استاندارد برد پاور و تنظیم نور زیمنه در منوی تنظیمات می‌تواند سلامت بک لابت تلویزیون شما را تا چندسال تضمین بکند.

مطالب مرتبط :

11 نظر

  • کریم آدینه

    خیلی خوب بود

  • بهمن مدنی

    واقعا ارزش وقت گذاشتن داشت

  • اکبر ذاکری

    هزینه تبلیغات توی سایت شما چنده؟

  • محمدحسن بیات

    مطلب به درد بخوری بود

  • موسی احمدی

    مطلب خوبی بود

  • حسینعلی موسوی

    من یکی از کاربران دائمی سایت شما هستم

  • علی محمد توسلی

    چه مطلب خوبی

  • سجاد حیدری

    شماره تماستون برای خرید تلفنی چنده

  • اصغر حاتمی

    خیلی خوشحالم که هستین

  • حیدر بهشتی

    خیلی زیبا بود مهندس

  • حسن رجبی

    متشکرم

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *