تعمیر تلویزیون جنرال گلد

تعمیر تلویزیون جنرال گلد

تعمیر تلویزیون جنرال گلد : چند سالی میباشد که محصول های شرکت چینی جنرال وارد ایران می‌شود. اکثر محصول های این کمپانی شامل دستگاه هایی میباشد که در برندهای اصلی قیمت‌های بالایی دارند و این شرکت با ارزان سازی آنان بازار خوبی برای خود درست کرده میباشد. در ادامه راجع به تعمیر تلویزیون جنرال‌گلد و ایرادهای متداول آن توضیحاتی می بدهیم و بعنوان نمونه پروسه تعمیر تلویزیون جنرال گلد مدل ۶۰LB5610 که به مجموعه تعمیریها مراجعه کرده میباشد را بررسی میکنیم.

تلویزیون جنرال گلد ساخت کجاست؟

نخستین پرسشی که در هنگام شنیدن نام برند تلویزیون هایی شبیه جنرال ، جنرال گلد ، سونیا در ذهن می‌آید اینست که این تلویزیون ساخت کدام کشور است؟

تعمیر تلویزیون جنرال گلد

عیوب اصلی در تلویزیون های ال جی

تلویزیون جنرال‌گلد محصول کشور چین است و تقریبا همه واردات آن از راه شهرهای غربی کشور همچون بانه و جوانرود انجام می‌شود. ولی منظور اصلی از این پرسش تخمین نسبی کیفیت محصول میباشد ۹ موقعیت جغرافیایی آن. عموم مدل‌های تلویزیون های جنرال گلد از کیفیت قابل قبولی برخوردار میباشد و استفاده از قطعات تولید شده بوسیله تولیدکنندگان دیگر که از اعتبار خوبی برخوردارند باعث شده تا تلویزیون‌های جنرال گلد کیفیت صدا و عکس متناسب و عمر مفید قابل قبولی داشته باشند.در کنار این موارد،هزینه پایین‌تر که مخصوصا در اینچ‌های بالا همچون ۵۵ و ۶۰ اینچ بیش به چشم می‌آید خرید تلویزیون جنرال گلد را برای بسیاری از خریداران به ۱ گزینه اقتصادی تبدیل کرده میباشد.

نمایندگی تعمیر تلویزیون جنرال
ایرادهای شایع در تعمیر تلویزیون جنرال گلد

برند جنرال گلد عمر چندانی ندارد که بخواهیم ایرادهایی را بعنوان ایرادهای شایع در این برند نام ببریم. ولی در همین آمار محدود تعمیر تلویزیون جنرال گلد می‌توان ایرادهایی را دید که در موارد مختلف بصورت ثابت تکرار شده میباشد.
روشن نشدن تلویزیون جنرال گلد

سیاه شدن عکس تلویزیون

به طور کلی روشن نشدن تلویزیون به ۲ بخش اصلی مربوط می‌شود : برد پاور و مین برد.

عبارت روشن نشدن تلویزیون در هیچ تلویزیونی بیان کننده همه وضعیت دستگاه نیست و حتما میبایست درنظر بگیریم که آیا چراغ استندبای تلویزیون روشن می‌شود یا خیر و اگر لامپ استندبای تلویزیون روشن میشود هنگامی کلید پاور را می زنیم یا با کنترل تلویزیون را روشن میکنیم چه اتفاقی می افتد؟ مثلا تغییر رنگ چراغ قرمز استندبای انجام میشود یا خیر؟

پاسخ این سوالات وضعیت کلی تلویزیون که روشن نمی شود را مشخص میکند ولی اگر بخواهیم به طور کلی راجع به ایراد روشن نشدن تلویزیون توضیح بدهیم میبایست بگوییم که در اکثر مواقع هنگامی تلویزیون روشن نمی شود و لامپ استندبای تلویزیون هم روشن نمی شود خرابی تلویزیون مربوط به برد پاور است. ولی اگر لامپ استندبای روشن شود در مواردی امکان دارد مین برد تلویزیون آسیب دیده باشد.

تعمیر تلویزیون جنرال گلد

رای عیب یابی فنی اول میبایست ولتازهای خروجی برد پاور کنترل شود. اگر این ولتاژها درست و کامل باشد به سراغ عیب یابی مین برد تلویزیون می رویم ولی اگر ولتاژها کم و یا قطع باشد میبایست بخش های مختلف اولیه و ثانویه برد پاور را بر اساس اصول عیب یابی فنی تعمیر تلویزیون بررسی کنیم.

تعمیر بک لایت تلویزیون جنرال گلد

یکی دیگر از ایرادهایی که در مجموعه آمار تعمیر تلویزیون جنرال گلد بیش دیده میشود خرابی بک لایت تلویزیون جنرال‌گلد میباشد. اگر با وظیفه و عملکرد بک لایت در تلویزیون های ال ای دی آشنا باشیم می دانیم که اصلی‌ترین ایراد ظاهری خرابی بخش بک لایت، قطع شدن عکس تلویزیون میباشد. معمولا در این حالت صدای تلویزیون قطع نمی شود و سایر عملکردهای دستگاه همچون تعویض کانال و یا روشن و خاموش شدن بصورت درست انجام میشود.

بک لایت تلویزیون چیست؟

در مدل‌های مختلف تلویزیون جنرال‌گلد به طور کلی از ۲ نوع بک لایت استفاده شده است : بک لایت شاخه‌ای و بک لایت لبه.

بک لایت های شاخه‌ای ساختار فنی ساده‌تری دارند و در گونه نیاز حتی میتوان آنان را تعمیر نمود. ولی بک لایت های لبه ساختار پیچیده‌تری دارند و کیفیت بالاتر ساخت، در اکثر موارد عمر مفید بالاتری برای آنان درست کردن میکند.

در اکثر تلویزیون های جنرال گلد بعلت ساختار مشابهی که دارند هنگامی بخش بک لایت تلویزیون دچار خرابی میشود هنگامی تلویزیون را روشن میکنیم برای ۱ لحظه عکس ظاهر میشود ولی بعد از آن قطع میشود و صفحه تلویزیون تاریک می شود.


تعمیر تلویزیون جنرال گلد ، تعمیر تلویزیون ایکس ویژن ، تعمیر تلویزیون سونی ، تعمیر تلویزیون سامسونگ و …. با بهترین متخصصان در امدادرایانه (تعمیریها)

برای دانلود فایل پی دی اف(PDF) این مطلب (تعمیر تلویزیون جنرال گلد) روی این لینک کلیک کنید.

مطالب مرتبط :

تعمیر تلویزیون و مانیتور و ماشین آلات اداری – نمایندگی رسمی مادیران و ایکس ویژن

11 نظر

  • محمودسواره

    سلام
    تلویزیون جنرال گلد۵۲اینچ
    شماره مین بردCV338H-A50
    GENERAL BRAVI
    MODEL:LED 52LH52oos
    ۴k UHD smart TV
    عیب:فقط صفحه اول بالا میاد(صفحه جنرال)نه باتکمه پاورخاموش میشه ونه کنترل کاربرد داره لطفاراهنمایی کنیدچکارکنم.

  • حسین داوری مقدم

    سلام تلویزیون جنرال گلد ۵۵
    روشن میشه و صفحه دوم‌میاد و دیگه کار نمیکنه

  • محند صالح

    والا ماهم همین مشکل رو داریم تلویزیون روشن میشه صفحه استندبای هم روشن میشه ولی دیگه همینجور میمونه

  • مجتبی علیزاده

    هزینه رپورتاژ آگهی توی سایت شما چنده؟

  • حبیب الله مددی

    مطلب خوبی بود همکار گرامی

  • حبیب نقدی

    محتوا خوبی بود

  • حبیب مرادخانی

    خیلی دنبال این موضوع بودم

  • موسی شریف

    شما پیج اینستا هم دارین؟

  • محمدجواد محمودی

    هزینه مشاوره آنلاین و حضوری باهم متفاوته

  • سعید عباسی

    بی نظیر هستید

  • سیدحسین روحانی

    چقد خوبین شما

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *