آموزش تعمیر کارتریج خشک شده پرینتر اچ پی hp

حل مشکلات پرینتر پاناسونیک (قسمت دوم)

حل مشکلات پرینتر پاناسونیک (قسمت دوم) : در ادامه قست اول : اگر به تازگی متوجه شده‌اید که، روی اسناد چاپی شما خطوط عمودی سیاه رنگی افتاده میباشد میبایست بدانید که زمان تمیز نمودن پرینتر رسیده میباشد. اغلب متخصصان این زمینه، به کاربران پرینتر تمیز نمودن دوره‌ای پرینتر را توصیه می‌کنند.تعداد دفعات تمیز نمودن پرینتر پاناسونیک، به جا قرارگیری دستگاه و هم چنین میزان استفاده شما از آن بستگی دارد. به طور کلی بهتر است حداقل ماهی ۱ بار، تمیز نمودن پرینتر را در برنامه خود قرار بدهید.

به خصوص وقتی که مشاهده می‌کنید، کیفیت پرینت افت محسوسی داشته میباشد.چاپگر را خاموش کرده، از برق کشیده و منتظر بمانید تا خنک شود. با استفاده از ۱ دستمال لطیف کمی مرطوب تمیزکاری را آغاز نمایید.از به کاربردن مواد شیمیایی، در این پروسه پرهیز نمایید. بعد از تمیز نمودن بدنه بیرونی دستگاه، میبایست به سراغ هد پرینتر بروید. شما می‌توانید هد پرینتر را بصورت دستی و یا خودکار تمیز نمایید. برای تمیز نمودن هد پرینتر بصورت خودکار، میبایست دفترچه راهنمای پرینتر را مطالعه نمایید.

اگر پرینتر شما چنین قابلیتی داشته باشد، به طور حتم در دفترچه به آن اشاره شده میباشد. اگر دستورالعمل تمیز نمودن هد پرینتر بصورت خودکار را، در کتابچه نمی‌بینید میبایست با کمی الکل ایزوپروپیل برای تمیز نمودن هد پرینتر بصورت دستی اقدام نمایید.

پرینتر پاناسونیک روشن نمی‌شود

انواع ایرادات سخت افزاری و نرم افزاری می‌توانند باعث بروز چنین مشکلی در چاپگر شما شوند.اگر دکمه پاور پرینتر پاناسونیک را فشرده‌اید، ولی دستگاه روشن نمی‌شود میبایست اتصالات آن و جریان برق را بررسی نمایید. ضروری نیست با بروز چنین مشکلی به دنبال تعمیرکار برای رفع ایراد دستگاه باشید.فقط کافیست کابل برق، دوشاخه و پریز برقی که از آن استفاده می‌کنید را چک کنید.

گاهی اوقات تنها وجود مشکل در محافظ و یا پریز برق است که مانع از روشن شدن پرینتر می‌شود. به یاد داشته باشید،در قدم دوم، دومین اتصالی که میبایست بررسی شود، کابل اتصال بین پرینتر و کامپیوتر میباشد. مطمئن بشوید که کابل مورد استفاده با مدل پرینتر پاناسونیک شما سازگار است. در گونه روشن بودن دستگاه، چراغ LED پاور آن به رنگ سبز (در بیش مدل‌ها) در می‌آید.

اگر با وجود سالم بودن مسیر انتقال برق، بازهم دستگاه شما روشن نمی‌شود، یعنی خرابی دستگاه شما جدی میباشد و میبایست برای تعمیر پرینتر اقدام نمایید.اگر پرینتر روشن نمی‌شود، میبایست در اول از وجود جریان برق در دستگاه اطمینان حاصل نمایید.

حل مشکلات پرینتر پاناسونیک (قسمت دوم)
حل مشکلات پرینتر پاناسونیک (قسمت دوم)

پرینتر روشن میباشد ولی کار نمی‌کند

گاهی اوقات دستگاه روشن شده و همه چیز در روال عادی قرار دارد. ولی هنگامی که اسناد و عکس‌ها را برای چاپ به پرینتر می‌فرستید، متوجه می‌شوید که پرینتر با وجود روشن بودن چیزی چاپ نمی‌کند. اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید، نگران نباشید زیرا ضروری نیست تعمیرکاری را خبر نمایید، فقط کافیست کابل رابط پرینتر و سیستم را بررسی نمایید و از اتصال صحیح آن‌ها اطمینان یابید. خرابی و یا جدایی کابل از دستگاه، باعث بروز چنین مشکلاتی می‌شود.

اگر پرینتر پاناسونیکی که استفاده می‌کنید، یک پرینتر با پورت موازی (LPT) است، در صورتی که هنوز با مشکل خرابی پرینتر پاناسونیک خود دست و پنجه نرم می‌کنید، نظر می‌کنیم تا تنظیمات ذیل را بازبینی کنید:

۱٫ وارد تنظیمات CMOS کامپیوتر خود بشوید.
۲٫ در CMOS بررسی نمایید که پورت موازی شما فعال یا غیرفعال میباشد.
۳٫ بعدا، پرینتر یا حالت پورت موازی را بررسی نمایید. اگر پورت موازی شما به حالت ECP تنظیم شده میباشد، نظر می‌کنیم تا حالت دیگری را امتحان نمایید.

اگر به طور همزمان، به غیر از پرینتر با پورت موازی از دستگاه‌های موازی دیگری مثل اسکنر با پورت موازی استفاده می‌کنید، نظر می‌کنیم اتصال آن‌ها را قطع کرده تا از سلامت پرینتر خود مطمئن بشوید.اگر به طور همزمان، به غیر از پرینتر با پورت موازی از دستگاه‌های موازی دیگری مثل اسکنر با پورت موازی استفاده می‌کنید، نظر می‌کنیم اتصال آن‌ها را قطع کرده تا از سلامت پرینتر خود مطمئن بشوید.

افتادن لکه روی اسناد

اگر روی اسناد چاپی خود، لکه‌های خاکستری و یا اثر انگشت مشاهده می‌کنید میبایست به سرعت درون پرینتر را تمیز نمایید. هم چنین اگر دستگاه برای ۱ دوره طولانی، در معرض آفتاب و نور خورشید قرار گیرد امکان دارد لکه‌های خاکستری در حین چاپ روی سند بیافتد. برای رفع این مشکل پرینتر را تمیز کرده و آن را در مکانی متناسب قرار بدهید. هم چنین از استاندارد بودن کاغذ‌ها هم، اطمینان حاصل نمایید.

چراغ‌های پرینتر خاموشند

به پرینتر نگاه می‌کنید و متوجه می‌شوید که، تمامی چراغ‌های روی پرینتر از کار افتاده‌اند. در حالت کلی برای رفع چنین مشکلی، میبایست از وجود جریان برق در دستگاه اطمینان یابید. نبود جریان برق و یا خرابی سیم پرینتر، می‌تواند باعث خاموشی چراغ‌های پرینتر شود.

مطالب مرتبط :

11 نظر

  • غلامرضا بهبهانی

    منابع این مطلب کجاست؟

  • علی شاکری

    این مطلب حرف نداشت

  • روح الله اخوان

    شما همیشه امیدوارم کننده صحبت می کنید و این خیلی خوبه

  • غلامحسین فرد

    خیلی سایت خوبی دارین

  • حمیدرضا بختیاری

    دمتون گرم

  • خلیل شجاعی

    مطالب بیشتری بنویسین لطفا

  • مهرداد جلالی

    من زندگیمو مدیون شمام

  • غلامحسین بهمنی

    هزینه مشاورتون چنده؟

  • محمدعلی عبادی

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنین بنده ارسال کنین

  • عزیز سلیمانی

    این موضوع یکی از موضوعات موردعلاقه منه

  • امین بیات

    شما کانال تلگرام هم دارین؟

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *