مقایسه تلویزیون شیائومی با هایسنس

مقایسه تلویزیون شیائومی با هایسنس

مقایسه تلویزیون شیائومی با هایسنس : تلویزیون هایسنس بهتره یا شیائومی و به ویژه الان که با انبوهی از تلوزیون های مختلف مواجه هستیم چگونه تصمیم گیری کنیم؟ برندهای ایرانی و غیر ایرانی تلویزیون های خود در مدل های مختلف و با امکانات مختلف روانه بازار کرده اند و عدم اطلاع از تفاوت تلویزیون ها پیامدهای ناخوشایندی را به همراه خواهد داشت. فردی را تصور نمایید که از تماشای تصاویر ۳ بعدی لذت میبرد ولی تلویزیونی را تهیه کرده که از فناوری ۳D پشتیبانی نمیکند .

مطمئنا از خرید خود پشیمان خواهد شد. برای این که ۱ خرید مطمئن را رقم بزنید ضروری میباشد امکانات تلویزیون ها را بشناسید و در مورد این که تلویزیون هایسنس بهتره یا شیائومی به جمع بندی صحیح برسید . در این مطلب آموزشی به مقایسه تلویزیون هایسنس با شیائومی پرداخته ایم و مهم ترین ویژگی های این تلویزیون ها را بررسی کرده ایم. لطفا در ادامه این مطلب آموزشی با ما همراه باشید.

مطالعه مطلب ها دیگری که درمورد تلویزیون های این برند نوشته شده میباشد مثل برترین تلویزیون شیائومی ، برترین مدل تلویزیون هایسنس ، معایب تلویزیون شیائومی و … میتواند شما را در انتخاب بهتر و راحت تر بین این ۲ برند تلویزیون راهنمایی بکند . با ما همراه باشید .

آشنایی با تلویزیون هایسنس

برخلاف شیائومی، برند هایسنس از سابقه طولانی برخوردار میباشد و به عنوان ۱ شرکت نوپا شناخته نمیشود. تلویزیون های این برند در مدل های زیاد و در مقیاس جهانی ساخته شده و روانه بازار شده اند. برای چند سال فعالیت شرکت هایسنس کمتر شده بود ولی اخیرا فعالیتهای این شرکت بیش شده و محصول های مختلفی را تولید کرده میباشد. فعالیتهای برند هایسنس از شیائومی بیش بوده و تلویزیون های این برند از فناوری های بیشتری برخوردارند.

برترین تلوزیون های برند هایسنس، ۱ سر و گردن از تلویزیون های دیگر برندها بالاتر و با کیفیت تر هستند. در ادامه به بررسی این ۲ برند و اینکه تلویزیون هایسنس بهتره یا شیائومی خواهیم پرداخت.

آشنایی با تلویزیون های شیائومی

برای مقایسه تلویزیون شیائومی با هایسنس ضروری میباشد اول این ۲ برند را بشناسیم. شیائومی یکی از برندهای نوپای تولید تلویزیون میباشد که تلویزیون های نو این برند فروش بالایی را تجربه کرده اند.

مهم ترین دلیل موفقیت برند شیائومی ارائه محصول های مقرون به صرفه و اقتصادی نسبت به برندهای معروف تر میباشد و علاوه بر آن، تلویزیون های برند شیائومی نسبت به برندهای رقیب از امکانات و قابلیتهای بیشتری برخوردارند. از دیگر فعالیتهای برند شیائومی می توان به تولید گوشی موبایل اشاره نمود، که با کیفیت بالا روانه بازار شده اند.

تلویزیون هایسنس بهتره یا شیائومی ؟

پیش از هرچیز ضروری میباشد با امکانات مختلف تلویزیون های این ۲ برند آشنا بشویم. مواردی مثل نوع صفحه نمایش و نورپردازی، پردازنده تلویزیون، پشتیبانی از فناوری های مختلف، کیفیت صدا و عکس، امکانات نرم افزاری و… در انتخاب محصول تاثیرگذار هستند و تنها با بررسی این موارد می توان گفت تلویزیون شیائومی بهتره یا هایسنس .

در این بخش روی امکانات تلویزیون های هر ۲ کمپانی متمرکز شده ایم و تلاش کرده ایم با در پیشنهاد گرفتن ویژگی های محصول به پرسش تلویزیون هایسنس بهتره یا شیائومی جواب بدهیم.

پنل و صفحه نمایش تلویزیون ها

با بررسی پنل تلویزیون می توان به کیفیت عکس تلویزیون پی برد. هایسنس در تلویزیون های خود از پنل VA استفاده کرده است و کنتراست بالای پنل از مهم ترین ویژگی های آن میباشد و هم چنین رنگ مشکی به برترین شکل نمایش داده می شود. با این حالا شیائومی در تلویزیون های خود از پنل IPS بهره گرفته میباشد که از پیشنهاد ویژگی های فنی با پنل VA تفاوت هایی دارد.

در واقع کیفیت عکس در تلوزیون های هایسنس از روبرو بیش بوده و در صورتی که از کناره ها تلویزیون را تماشا نمایید، تصاویر با کیفیت کمتر دریافت می شوند و این به نوع پنل وابسته میباشد . پنل IPS در تلویزیونXiaomi سبب شده تا زاویه دید بیش باشد و به همین خاطر اگر از کناره ها به تلویزیون نگاه نمایید با کاهش روشنایی و کیفیت عکس مواجه نخواهید شد. با این وجود تلویزیون هایHisense جهت تماشای فیلم گزینه بهتری هستند.

مقایسه تلویزیون شیائومی با هایسنس
مقایسه تلویزیون شیائومی با هایسنس

برد LED تلویزیون هایسنس بهتره یا شیائومی

در تلویزیون های شیائومی و هایسنس از برد LED استفاده شده است و تلویزیون های هر ۲ برند از پنل LCD برخوردارند. در واقع نامگذاری این تلویزیون ها به دلیل استفاده از نورپردازی LED در آنهاست. هایسنس در تلویزیون های خود بیش، از نور پس زمینه Direct استفاده کرده و شیائومی هم همین رویه را در قبل گرفته میباشد . در برخی مدل ها نورپردازی متفاوت بوده و از پس زمینه Edge استفاده شده است که در این موارد روشنایی کمتر است.

پردازنده عکس

صفحه نمایش تلویزیون هایسنس بهتره یا شیائومی ؟ نمایشگر تلویزیون در کیفیت خروجی عکس نقش اصلی دارد ولی نبایستی قدرت پردازنده عکس را نادیده بگیریم. هم در تلویزیون های برند شیائومی و هم در تلویزیون های هایسنس از پردازنده ۴ هسته ای استفاده شده است و فرکانس این پردازنده ها هم تقریبا یکسان میباشد.

میزان قدرت پردازنده با واحد مگاهرتز مشخص می شود و فرکانس عکس در تلویزیون های هر ۲ برند ۶۰ هرتز میباشد . البته این مقایسه تلویزیون هایسنس با شیائومی از پیشنهاد پردازنده امکان دارد در مورد برخی مدل ها صدق نکند و وقت خرید محصول میبایست به این نکته توجه داشته باشید.

فناوری Dimming (تاریکی منطقه ای)

همه تلویزیون هایی که بوسیله کمپانی شیائومی تولید و عرضه شده از فناوری Dimming برخوردار نیستند و فاقد تاریکی منطقه ای هستند. این در حالی میباشد که در تلویزیون های هایسنس به کنتراست و کیفیت عکس توجه جدی تر شده میباشد و در برخی مدل ها مثل تلویزیون H9G، از زون های تاریکی منطقه ای و کنتراست بالا استفاده شده است. هایسنس از این پیشنهاد از برند سونی هم بهتر عمل کرده میباشد.

تلویزیون هایسنس مدل ۴۳N2179PW سایز ۴۳ اینچ

امکانات و قابلیت‌ها:DLNA

کیفیت تصویر:Full HD

رزولوشن:۱۰۸۰ × ۱۹۲۰

نسبت تصویر:۱۶:۹

پشتیبانی از فرمت های HDR

برای این که در تلویزیون فرمت های HDR به نمایش گذاشته شود، وجود روشنایی پنل ضرورت دارد. میزان روشنایی نمایشگر در تلویزیون ها برحسب کاندلا بر متر مربع یا “نیت” نشان داده می شود. در تلویزیون هایی که روشنایی عکس بیش از ۵۰۰ کاندلا باشد می توان از فناوری HDR استفاده نمود. تلویزیون های هایسنس در مقایسه با تلویزیون های شیائومی، فرمت های HDR را به شکل بهتر نمایش میدهند ولی با توجه داشته باشید فرمت های عکس زیادی وجود دارد .

برند هایسنس از فرمت HDR10 pro در تلویزیون های خود پشتیبانی کرده میباشد و در تلویزیون های بالا رده هایسنس از HDR10+ و دالبی ویژن پشتیبانی شده میباشد. در تلویزیون های شیائومی تنها از HDR10 پشتیبانی شده میباشد و به همین خاطر تلویزیون های هایسنس از این پیشنهاد گزینه بهتری خواهند بود.

کیفیت عکس متناسب گیم

تلویزیون های برند شیائومی و هایسنس دارای فرکانس عکس ۶۰Hz هستند و به همین خاطر در نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز از عکس ۴K پشتیبانی می کنند. هم چنین تلویزیون های هر ۲ برند از پورت HDMI برخوردارند، به همین خاطر امکان انتقال تصاویر با کیفیت بالا فراهم شده و از Xbox و PS5 پشتیبانی می کنند . در تلویزیون های هر ۲ برند وقت پاسخگویی نمایشگر بالا بوده و سرعت تاخیر انتقال داده هم در حالت ایده آل قرار دارد. به همین خاطر تصاویر به برترین شکل ممکن ارائه خواهند شد.

مقایسه تلویزیون شیائومی با هایسنس

کیفیت صدا : مقایسه تلویزیون هایسنس با شیائومی

در تلویزیون ها اغلب توان صوتی بیست وات قرار گرفته میباشد و این در حالی میباشد که در تلویزیون های هایسنس از شانزده تا بیست وات استفاده شده است. شیائومی در مدل های مختلف تلویزیون ها از صدای بیست وات بهره گرفته میباشد و هر ۲ کمپانی امکان متصل نمودن ساندبارها را فراهم کرده اند .

علاوه بر آن، امکان استفاده از پورت اپتیکال جهت انتقال صدا به ساندبار و اسپیکرها وجود دارد و هم چنین می توان با استفاده از پورت HDMI با قابلیت بازگشت صوتی استفاده نمود. هر ۲ برند در تلویزیون های خود از فرمت دالبی دیجیتال و DTS پشتیبانی کرده اند.

مطالب مرتبط :

11 نظر

  • جعفر شاکری

    شما همیشه امیدوارم کننده صحبت می کنید و این خیلی خوبه

  • سعید جمشیدی

    کجا می تونم اطلاعات کاملتری درباره این موضوع پیدا کنم

  • حیدر افشاری

    سایتتون محشرههههه

  • غلام رسولی

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنین

  • امیر خمسه

    نویسنده این متن کیه؟

  • محمدتقی نظری

    چرا اینقد زیاد؟

  • خلیل انتظامی

    دمتون گرم

  • سیدمحمد همت

    مطلب خوبی بود

  • عبدالرضا زارع

    محتوا خوبی بود

  • ایمان افشاری

    شماره تماستون برای خرید تلفنی چنده

  • احسان قاضی

    من زندگیمو مدیون شمام

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *