کنترل تلویزیون از راه امواج مغز!

کنترل تلویزیون از راه امواج مغز!

کنترل تلویزیون از راه امواج مغز! :سامسونگ در حالا کارکردن بر روی نرم‌افزاری میباشد که به شما امکان می‌دهد تلویزیونتان را به‌وسیله امواج مغز کنترل نمایید.کمپانی سامسونگ، نرم‌افزاری مخصوص تلویزیون‌های هوشمند طراحی کرده که کنترل تلویزیون را به وسیله امواج مغز ممکن می‌کند.

این پروژه که Pontis نام دارد، در واقع نوعی تسهیل کننده کار با تلویزیون‌های هوشمند برای افراد معلول میباشد که به آنان امکان دسترسی به تمامی تنظیمات تلویزیون را می‌دهد و درواقع شعار سامسونگ برای خلق چنین ابزاری این است:

“کاربران با محدودیت‌های فیزیکی می‌توانند به این وسیله تغییر کانال‌ها و تنظیم صدا را با مغز خود انجام بدهند.به گزارش ایتنا به نقل از Cnet، حدود ۳ ماه قبل، سامسونگ با همکاری (EPFL Neuroprosthetics of the Ecole Polytechnique Fédérale de Lausanne) طراحی و ساخت این نرم افزار را در سوییس شروع نمود و روز پنج‌شنبه گذشته، دومین نمونه از مدل اولیه این فناوری در سانفرانسیسکو منتشر شد.

ریکاردو چاواریاگا، دانشمند ارشد EPFL که در زمینه طراحی این نرم افزار با سامسونگ همکاری می‌کند می‌گوید: “ما تکنولوژی را پیچیده تر می‌کنیم که البته هوشمندانه‌تر میباشد، ولی نبایستی فراموش کنیم که این تکنولوژی برای ارتباط با انسان ها ساخته شده میباشد.نخستین قدم ها در ساخت این نرم‌افزار این‌گونه شکل گرفت: جمع آوری نمونه ای از رفتار مغز، مثلا زمانیکه فرد قصد انتخاب فیلم دارد.

کنترل تلویزیون از راه امواج مغز!
کنترل تلویزیون از راه امواج مغز!

استفاده از حرکات چشم و امواج مغزی

سامسونگ و EPFL شاخص های خود را جمع‌آوري کردند تا ۱ مدل را طراحی و اعمال کنند تا کاربر بتواند با استفاده از حرکات چشم و امواج مغزی، گزینه خود را انتخاب بکند.در نمونه اولیه این فناوری، برای دست‌یافتن و جمع آوری امواج مغز، سرِ کاربر با هدستی که دارای ۶۴ سنسور میباشد پوشانده شده که این هدست به ۱ کامپیوتر متصل میباشد و از راه ردیابی چشم، لیستی از(به طور مثال) فیلم‌هایی که کاربر در پیشنهاد دارد،

در صفحه تلویزیون نمایش داده می‌شود و در نهایت، کاربر به وسیله ردیاب چشمی، فیلم مورد پیشنهاد را انتخاب می‌کند.ولی حال با وجود خلق این تکنولوژی، شاید این پرسش به ذهنمان بیاید که : می‌توان به همه‌گیر شدن این تکنولوژی برای همه امیدوار بود تا حدی که برای کنترل تلویزیون فقط از امواج مغز استفاده کنیم؟

جواب سامسونگ قابل توجه است! استفاده از این کلاه ، نیاز به استفاده از نوعی ژل بر روی سر دارد که بعید است کاربران مایل به استفاده هر روزه آن باشند!استفاده از این فناوری، به زودی در بیمارستانی بوسیله سامسونگ انجام خواهد شد و میبایست دید در جلب پیشنهاد کاربران موفق خواهد بود یا نه!

مطالب مرتبط :

11 نظر

  • ابوالفضل هاشمی

    مشاورینتون قابل اعتمادن؟

  • حمیدرضا انصاری

    شما همیشه امیدوارم کننده صحبت می کنید و این خیلی خوبه

  • محمدجواد عزیزی

    آدرس دفترتون کجاست

  • امیر کشاورز

    میتونم شماره شما رو داشته باشم؟

  • عبدالله آدینه

    مشاوره آنلاین از چه طریقی صورت می گیره؟

  • شهرام حمیدی

    حرف نداری

  • مهران یوسفی

    میشه مطلب رو توی وبلاگ خودم بزارم؟

  • حسین رحمتی

    کجا می تونم اطلاعات کاملتری درباره این موضوع پیدا کنم

  • احمد ملک

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنین

  • کاظم سعادت

    مهندس جان عالی بود

  • غلامعلی آخوندی

    بسیار گویا و شفاف بیان کردید

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *