تعمیر تلویزیون جنرال گلد

ال‌جی تلویزیون ۵۵ اینچ OLED با پنل شفاف به ‌نمایش گذاشت

ال‌جی تلویزیون ۵۵ اینچ OLED با پنل شفاف به ‌نمایش گذاشت : که در بخش پایینی تخت خواب قرار می‌گیرد و در سعی میباشد آینده‌ی صنعت نمایشگر را تبیین بکند.

ال‌جی دیسپلی طی سال‌های گذشته سعی کرده میباشد کاربردهای جدیدی برای نمایشگر تعریف بکند و در CES 2021 قدم‌هایی در همین مسیر برداشت. زیرشاخه‌ی بزرگ ال‌جی الکترونیکس که در حوزه‌ی ساخت پنل برای انواع نمایشگر فعالیت می‌کند، ساعاتی قبل از مدل مفهومی تلویزیون شفاف رونمایی نمود.

این تلویزیون از پنل ۵۵ اینچ OLED استفاده می‌کند؛ ولی بهره‌مندی از طراحی شفاف باعث می‌شود بتوانید پشت تلویزیون را ببینید. حتی درصورتی‌که تلویزیون روشن و درحال نمایش عکس باشد، باز هم امکان دیدن پشت آن وجود دارد. ال‌جی دیسپلی می‌گوید پنل OLED مورد بحث به شفافیت ۴۰ درصدی دست پیدا می‌کند. نسل پیشین تلویزیون‌های LCD شفاف ال‌جی دیپسلی پیش‌تر موفق ‌به دستیابی به شفافیت ۱۰ درصدی شده بودند.

تلویزیون‌های سال ۲۰۲۱ ال‌جی راهی بازار شدند

تلویزیون ۵۵ اینچ OLED ال‌جی تفاوت‌هایی با تلویزیون‌های دیگر دارد. ال‌جی می‌گوید این پنل قرار میباشد در بخش پایینی تخت خواب قرار گیرد. کاربر در هر وقت که خواست می‌تواند بخشی از تلویزیون یا همه‌ی آن را از محفظه‌‌ای در بخش پایینی تخت خواب خارج بکند و محتوای مورد پیشنهاد را روی آن ببیند.

پنل OLED ال‌جی می‌تواند اطلاعاتی نظیر آب‌و‌هوا را به‌ همراه ویدئو به ‌نمایش بگذارد. این تلویزیون ال‌جی دارای اسپیکر داخلی است؛ ولی فعلا به‌طور دقیق نمی‌دانیم این اسپیکرها از چه قابلیت‌های صوتی پشتیبانی می‌کنند. به گزارش ورج می‌نویسد ال‌جی دیسپلی «فناوری صوتی (Sound Solution) را در فریم تلویزیون تعبیه کرده میباشد.»

تلویزیون OLED شفاف ال‌جی را می‌توان در جاهای مختلف خانه قرار داد و برای استفاده از آن مجبور نیستید که تلویزیون را در بخش پایینی تخت خواب نگه دارید. البته در پیشنهاد داشته باشید که امکان چنین کاری به‌ هنگام عرضه‌ی رسمی محصول فراهم می‌شود و در حالا حاضر نمی‌توانید تلویزیون ال‌جی را خریداری نمایید.

تلویزیون ۵۵ اینچ شفاف OLED ال جی در تخت خواب از نمای پشت

پنل شفاف ۵۵ اینچ OLED ال‌جی نه‌تنها محصولی برای خانه‌ی هوشمند محسوب می‌شود، بلکه روزی فرا می‌رسد که می‌توان از آن در مکان‌های عمومی نظیر رستوران‌ یا وسایل نقلیه‌ی سیستم حمل‌و‌نقل عمومی استفاده نمود.

فناوری MicroLED در تلویزیون‌ های سامسونگ


تلویزیون ۵۵ اینچ OLED ال‌جی به شفافیت ۴۰ درصدی دست پیدا می‌کند

جونگ-سان پارک، قائم‌مقام ارشد ال‌جی دیسپلی و مدیر کسب‌و‌کار تجاری این شرکت، می‌گوید OLED شفاف، مزیت‌های OLED را به حداکثر می‌رساند و می‌توان از آن در بخش‌های مختلف زندگی روزمره استفاده کرد؛ از فروشگاه‌ه و مراکز خرید و معماری داخلی گرفته تا خودروی خودران و قطارو هواپیما. او اعتقاد دارد که فناوری OLED شفاف کم‌کم جای نمایشگرهای امروزی را می‌گیرد و به استاندارد آینده‌ی صنعت نمایشگر تبدیل می‌شود.

تلویزیون ۵۵ اینچ شفاف OLED ال جی در تخت خواب از نیم رخ

این اولین نمایشگر شفاف CES محسوب نمی‌شود و پیش‌تر نمایشگر شفاف سامسونگ را هم دیده‌ایم. هم چنین پاناسونیک در سال ۲۰۱۶ نمایشگری شفاف به ‌نمایش گذاشت که البته صرفا وضوح HD داشت. تلویزیون ۵۵ اینچ را نمی‌توانیم اولین نمایشگر شفاف ال‌جی خطاب کنیم.

ال‌جی ماه گذشته‌ی میلادی اعلام نمود فرایند توسعه‌ی درهای کشوییِ شفاف مجهز به پنل OLED را برای ساختمان‌های اداری و فضاهای تجاری شروع کرده میباشد. ال‌جی در سال ۲۰۱۷ موفق‌ به ساخت پنل خمیده‌ی ۷۷ اینچ OLED شد.

محاسبه اندازه تلویزیون به سانتی متر

البته این اولین باری میباشد که ال‌جی دیسپلی از نمایشگر شفاف این‌چنینی به‌صراحت به‌عنوان تلویزیونی یاد می‌کند که می‌تواند به خانه‌ی مردم راه یاید. نمایشگرهای شفاف پیشین صرفا در مراکز خرید آینده‌نگرانه دیده می‌شدند، ولی این گفته برای نمایشگر ۵۵ اینچ OLED نو ال‌جی صدق نمی‌کند.

در حالا حاضر هیچ تضمینی وجود ندارد که تلویزیون نو ال‌جی به محصولی نهایی تبدیل و به بازار عرضه شود. هم چنین مشخص نیست اگر این اتفاق بیافتد، محصول ال‌جی چقدر هزینه خواهد داشت.

 

منبع : https://www.theverge.com/2021/1/10/22223774/lg-transparent-oled-tv-display-55-inch-smart-bed-ces-2021

 

امداد رایانه (تعمیریها) با شعار تعمیر تلویزیون و تعمیر مانیتور  آماده ارائه خدمات در کمترین زمان و حداقل هزینه و با بهترین کیفیت به شما عزیزان میباشد .نمایندگی رسمی شرکت مادیران و ایکس ویژن

 

مطالب مرتبط :

تعمیر تلویزیون و مانیتور و ماشین آلات اداری – نمایندگی رسمی مادیران و ایکس ویژن

11 نظر

  • عبدالرضا عسکری

    خیلی عالی بود

  • نادر عابدی

    مطلب به درد بخوری بود

  • رمضان مهدوی

    چطوری می تونم باهاتون ارتباط بر قرار کنم

  • حامد اسدی

    خیلی سایت خوبی دارین

  • اسماعیل غفاری

    aaaaliii bood

  • قربانعلی شریف

    عاااااااااااالی

  • امیر توفیق

    afarin matlab khobi bood

  • وحید محمودی

    مطلبتون بسیار مفید بود

  • روح الله قنبری

    نویسنده این متن کیه؟

  • اسماعیل جوادی

    مثل همیشه عالی و کاربردی

  • غلامعلی کیان

    بازم درمورد این موضع مطلب بزارین

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *