خرابی تلویزیون پاناسونیک Panasonic

خرابی تلویزیون پاناسونیک Panasonic

خرابی تلویزیون پاناسونیک Panasonic : هر تلویزیونی دچار اختلال و مشکل میشود، تلویزیون‌های پاناسونیک Panasonic هم از این مورد استثنا نیستند. در ادامه با مروری بر خرابی تلویزیون پاناسونیک Panasonic، این محصول را بررسی خواهیم نمود.

یکی از برندهای موفق در ساخت و تولید تلویزیون، شرکت پاناسونیک Panasonic میباشد. هر چند که این برند نسبت به سایر برندها در بازار زیاد کمتر دیده می‌شود اما به طور کلی تلویزیون‌های پاناسونیک Panasonic هم گزینه مناسبی برای کسانی میباشد که قصد خرید این دستگاه را دارند.

شرکت پاناسونیک Panasonic در سال ۲۰۱۲ به عنوان چهارمین تولید کننده تلویزیون در جهان شناخته شد. سهام این شرکت در بازارهای بورس کشور ترکیه و اواکا، ناگویا و فیلیپین معامله می‌شود. این شرکت ژاپنی در سال ۲۰۱۳ موفق شد برترین شرکت‌های تولید کننده تلویزیون همچون ال جی و یا سامسونگ را پشت سر بگذارد و رقابت موفقیت آمیزی با آن‌ها داشته باشد.

با اینکه تلویزیون‌های ۴K یا تلویزیون‌های مختلف از سایز ۲۴ الی ۸۵ اینچی در رده تولید این شرکت قرار می‌گیرند ولی خرابی تلویزیون پاناسونیک Panasonic همچون تمامی لوازم الکترونیکی و هم چنین دیگر تلویزیون‌ها امکان پذیر میباشد.

خرابی تلویزیون پاناسونیک Panasonic
خرابی تلویزیون پاناسونیک Panasonic

مدل‌های تلویزیون پاناسونیک Panasonic

در سال‌های اخیر هم قابلیت اسمارت این تلویزیون‌ها زیاد پیشرفت داشته و این تلویزیون‌ها توانسته‌اند خود را با سیستم عامل فایرفاکس و اندروید و چند سیستم عامل دیگر مطابق کنند. بیش مدل‌های تلویزیون پاناسونیک Panasonic با پیشوند TX آغاز می‌شوند و در ادامه نام مدل از حروفی استفاده می‌شود که هر کدام نشان دهنده ۱ ویژگی در تلویزیون میباشد.

به عنوان مثال حرف P نشان دهنده پلاسما بودن تلویزیون میباشد و یا حرف L نشان دهنده ال سی دی بودن دستگاه میباشد. این برند تلویزیون در ایران فراوان شناخته شده و معروف نیست به همین خاطر در کشور ما کمتر کسی برای خرید تلویزیون برند پاناسونیک Panasonic را انتخاب می‌کند اما در مجموع این تلویزیون‌ها زیاد متناسب و با کیفیت هستند. در ادامه به بررسی خرابی تلویزیون پاناسونیک Panasonic و ارائه چند راهکار در این زمینه می‌پردازیم.

تعمیر تلویزیون پاناسونیک Panasonic

علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون پاناسونیک Panasonic؛ رایج ترین مشکل در تلویزیون های برند پاناسونیک Panasonic هست.
سیستم چشمک زن را کنترل نمایید

پاناسونیک Panasonic همانند برند سونی از یک سیستم عیب یابی داخلی استفاده می‌کند که این تکنولوژی به وسیله یک چراغ قرم چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون پاناسونیک Panasonic مشخص شده است. چشمک زدن این چراغ نشان از وجود ایراد یا ایراداتی در تلویزیون است که متخصصین این امر با تعداد و حالات چشمک زدن این چراغ قرمز می‌توانند به خرابی تلویزیون پاناسونیک Panasonic پی ببرند.
خرابی مین برد و یا بردهای اساسی را برطرف نمایید

بیش اشکالات و خرابی تلویزیون پاناسونیک Panasonic ناشی از نوسانات برق میباشد. نواسانات برق با بالا رفتن ولتاژ آسیب بیشتری به بردهای داخلی تلویزیون وارد می‌کند. High Voltage گاهی می‌تواند آسیب شدیدی به مین برد و پاور اصلی تلویزیون وارد کند و حتی گاهی سبب سوراخ شدن آن‌ها می‌شوند. تنها راه حل برای جلوگیری از این مشکل قرار دادن محافظ برق استاندارد روی تلویزیون است.

دلیل قطعی پورت AV و یا پورت HDMI چیست؟

امکان دارد در برخی مواقع پورت‌های ورودی تلویزیون همچون AV و یا پورت HDMI به درستی کار نکند و یا اینکه به طور کلی قطع شود. خرابی تلویزیون پاناسونیک Panasonic به خصوص زمانیکه دارای ارتباط به پورت‌ها باشد به راحتی قابل برطرف نمودن میباشد و با بررسی مین برد می‌توان این پورت ها را مجدد راه اندازی و فعال نمود. اما اینکار تنها به دست تکنسین متخصص قابل اجرا میباشد.

دلیل قطعی صدا و عکس چیست؟

از دیگر مشکلاتی که در بیش تلویزیون‌ها به خصوص تلویزیون‌های پاناسونیک Panasonic رخ می‌دهد قطع شدن صدا و یا عکس میباشد. این مشکل به دلیل کار نکردن و یا اختلالاتی در زمینه T.CON تلویزیون میباشد. پیش از اینکه اقدام به رفع ایراد در این واحد بپردازید از صحت عملکرد کابل‌های ورودی و خروجی صدا و عکس اطمینان کامل حاصل نمایید.
خاموش شدن ناگهانی تلویزیون چه دلایلی دارد؟

برای بسیاری از افراد که تلویزیون پاناسونیک Panasonic دارند این مشکل قبل آمده میباشد که در حالا تماشای برنامه یا فیلم به طور به طور کامل ناگهانی تلویزیون خاموش می‌شود. خاموش شدن تلویزیون به طور ناگهانی خرابی تلویزیون پاناسونیک Panasonic محسوب می‌شود که برای رفع آن میبایست پیش از هر گونه اقدامی اتصالات دقیق برق و دیگر اتصالات تلویزیون را کنترل نمود. نوسانات برق یکی از علت‌ها در این ایراد ایت که میبایست آن را جدی بگیرید.

در زمانیکه تلویزیون با نوسانات زیاد پایین در حالا کارکردن میباشد کوچک‌ترین اختلالی در زمینه جریان برق تاثیرات مخربی روی تلویزیون مکان می‌گذارد. علت اصلی این مشکل مربوط به جریان برق نامتناوب در سیستم تلویزیون میباشد و از آن جایی که شما نمی‌توانید نوسانات برق را تحت کنترل خود قرار بدهید بهتر میباشد از محافظ سر راه برق تلویزیون استفاده نمایید و هیچ زمان کابل برق تلویزیون را مستقیم وارد پریز برق نکنید.

وضوح بیش با تلویزیون های پاناسونیک Panasonic امتحان نمایید.
مشاهده ۱ خط عمودی وسط صفحه نمایش

از مشکلات رایج در تلویزیون‌های پاناسونیک Panasonic می‌توان به اشکالاتی که ناشی از خرابی پنل میباشد اشاره نمود. مشاهده ۱ خط عمودی روشن وسط یا کنار صفحه نمایش را می‌توان خرابی تلویزیون پاناسونیک Panasonic به حساب آورد. این خط عمودی و گاهی افقی ناشی از خرابی پنل میباشد.

استفاده طولانی مدت از صفحه نمایش که منجر به گرما می‌شود، این مشکل را به وجود می آورد. این مشکل علاوه بر اینکه خرابی تلویزیون پاناسونیک Panasonic به شمار می‌آید، در بسیاری از نمایشگرها همچون لپ تاپ، مانیتور کامپیوترها و . . . هم مشاهده می‌شود. تنها راه حل این مشکل تعویض پنل میباشد که به دست نمایندگی و یا تکنسین اینکار انجام شدنی میباشد.

مشکلات مربوط به آدابتور

بردهای آداپتور یا همان منبع تغذیه تلویزیون در تلویزیون‌های ال ای دی زیاد ساده‌تر از تلویزیون‌های CRT میباشد. دلیل آن هم به طور کامل مشخص میباشد، به دلیل اینکه بردهای ال ای دی‌ها زیاد کوچک‌تر هستند. این بردها معمولا ۱ خروجی ۱۲ ولتی دارند که با جریان ۲ الی ۴ آمپر کار می‌کنند. برخی از مدل‌ها هم ۱ خروجی ۱۸ الی ۲۴ ولتی دارند.

تعمیر آداپتورها زیاد ساده میباشد. در صورتی که خرابی تلویزیون پاناسونیک Panasonic شما از قسمت برد آداپتور بود به راحتی می‌توانید با کنترل ولتاژ به رفع عیوب آن بپردازید. اشکالاتی همچون نداشتن ولتاژ، پایین بودن ولتاژ و حتی نوسانات ولتاژ همگی در خرابی آداپتور تاثیر دارند. می‌توانید لامپ ۲۴ ولتی را به خروجی آداپتور تلویزیون خود متصل نمایید تا از صحت عملکرد آن مطمئن بشوید. در صورتی که لامپ به طور کامل نورانی و روشن بود منبع آداپتور شما سالم و بی عیب میباشد، اما اگر لامپ به حالت چشمک زن و یا کم نور، روشنایی داشت آداپتور خراب میباشد و نیاز به باز شدن و تعمیر اساسی برد دارد.

علت روشن نشدن تلویزیون پاناسونیک Panasonic

رایج ترین مشکلی که بین پایان تلویزیون های پاناسونیک Panasonic مشترک هست؛ روشن نشدن تلویزیون با توجه به این که پریز برق متصل میباشد. پیش از هرکاری بررسی نمایید که محافظ برق سالم هست یا ۹٫ اگر نتایج بررسی سالم بود به این معنی میباشد که یکی از قطعات تلویزیون سوخته یا خراب میباشد. برد پاور یکی از همان قطعات هست که بیشترین علت روشن نشدن تلویزیون را شامل میشود.

حالا در صورتی که تلویزیون شما دچار نقص فنی شد و قادر به تعمیر آن نبودید، نظر می‌کنیم با ۱ کارشناس متخصص در این زمینه مشورت نمایید. در حالا حاضر سامانه آچارباز، آماده ارائه خدمت به مشتریان خود میباشد. شما مشکلات تلویزیون خود را از راه وبسایت و یا اپلیکیشن آچارباز درج نمایید تا پشتیبان با شما تماس گرفته و در نخستین فرصت برای تعمیر تلویزیون کارشناس مجرب به محل شما اعزام شود.

 

برای تعمیر تلویزیون خود با ما تماس بگیرید – امداد رایانه نمایندگی رسمی مادیران

 

مطالب مرتبط :

11 نظر

  • غلامحسین اسلامی

    شما همیشه امیدوارم کننده صحبت می کنید و این خیلی خوبه

  • بهزاد سبحانی

    اینا فوق العادن

  • قاسم زارع

    شماره تماستون برای خرید تلفنی چنده

  • هادی توفیق

    شادکام و سلامت باشید

  • محمدعلی حسین زاده

    واقعا ارزش وقت گذاشتن داشت

  • پرویز نجفی

    دست مریضاد استاد

  • منصور شعبانی

    دستخوش

  • مجتبی نعمتی

    کجا می تونم اطلاعات کاملتری درباره این موضوع پیدا کنم

  • مصطفی نعمت زاده

    خیلی دنبال این موضوع بودم

  • حبیب مرادخانی

    دفتر مرکزیتون کجا قرار داره

  • وحید افشار

    مثل همیشه عالی و کاربردی

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *