راهنمای استفاده از تلویزیون ایکس ویژن

راهنمای استفاده از تلویزیون ایکس ویژن

راهنمای استفاده از تلویزیون ایکس ویژن : این روزها حضور تلویزیون‌های باکیفیت باعث شده بتوانیم در اوقات فراغت خود وقت بیشتری را برای دیدن فیلم صرف کنیم. در صورتی که شما نیز دارای تلویزیون های برند ایکس ویژن هستید، برای بالابردن طول عمر تلویزیون خود باید بتوانید نحوه استفاده صحیح از آن را بدانید. در ادامه قصد داریم به راهنمای استفاده از تلویزیون ایکس ویژن بپردازیم تا شما به عنوان دارنده تلویزیون برند ایکس ویژن بتوانید نحوه استفاده درست از این دستگاه را بدانید. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

دفترچه راهنمای استفاده از تلویزیون ایکس ویژن

قطعا این موضوع را می دانید که در هنگام خرید تلویزیون یک دفترچه راهنمای فارسی تلویزیون ایکس ویژن نیز به شما ارائه می شود. با خواندن دفترچه راهنمای فارسی می‌توانید به درستی از پایان قابلیت های دستگاه خود مطلع شوید و بتوانید از آنها استفاده کنید. همچنین لازم است بدانید که استفاده صحيح از تلویزیون باعث می شود عمر مفید دستگاه شما بالاتر رود و با خرابی های کمتری رو به رو شود. پس به شما نظر می کنیم دفترچه راهنمای استفاده از تلویزیون ایکس ویژن را با دقت مطالعه کنید، تا بتوانید به راحتی نحوه کار کردن با آن را یاد بگیرید. در ادامه نحوه نصب و راه اندازی تلویزیون ایکس ویژن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

راهنمای استفاده از تلویزیون ایکس ویژن

نحوه نصب و راه اندازی تلویزیون ایکس ویژن در دفترچه راهنما

شما به عنوان دارنده‌ی تلویزیون ایکس ویژن، باید بدانید که نحوه نصب و راه اندازی تلویزیون ایکس ویژن به چه صورت است. در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم:

در قدم اول به این موضوع توجه کنید که محل قرار گرفتن تلویزیون خود را به صورتی انتخاب نمایید که پشت آن پنجره نباشد.
همچنین تابش مستقیم نور خورشید به صفحه تلویزیون ممکن است مشکلاتی را برای آن به وجود بیاورد. پس طبق راهنمای استفاده از تلویزیون ایکس ویژن بهتر است این دستگاه به دور از تابش مستقیم نور خورشید باشد.
برای قرار دادن تلویزیون خود مکانی را انتخاب کنید که به پریز برق نزدیک باشد و لازم نباشد که با سیم کشی های طولانی تلویزیون را به برق متصل نمایید.

همچنین برای قرار دادن تلویزیون لازم است توجه داشته باشید که اطراف و بالای تلویزیون اشیایی قرار نداشته باشد که امکان سقوط آنها وجود دارد.
به ارتفاع میز تلویزیون توجه کنید. بهتر است میز تلویزیون شما ارتفاع مناسبی داشته باشد تا در هنگام تلویزیون دیدن با مشکل مواجه نشوید.
در نظر داشته باشید که بهتر است قسمت پشتی دستگاه شما به سمت دیوار باشد تا در صورتی که دستگاه تکان خورد، سقوط نکند.

آشنایی با راهنمای استفاده از تلویزیون ایکس ویژن

نکاتی که باعث افزایش طول عمر تلویزیون ایکس ویژن میگردد

همه ما دوست داریم که اقداماتی را در زمینه افزایش طول عمر تلویزیون ایکس ویژن انجام دهیم. در ادامه نکاتی که باعث افزایش طول عمر تلویزیون می‌شود را خدمت شما اعلام می‌کنیم تا با به کارگیری آنها بتوانید طول عمر دستگاه خود را افزایش دهید:

تا حد امکان از روشن کردن تلویزیون در ساعاتی که اوج مصرف برق است، خودداری نمایید.
طبق راهنمای استفاده از تلویزیون ایکس ویژن از دستمال های زبر برای تمیز کردن دستگاه استفاده نکنید و از دستمال نرم استفاده نمایید.
در صورتی که شاهد هرگونه خرابی در تلویزیون خود بودید، در اسرع زمان برای رفع مشکل با تعمیرکار تلویزیون ایکس ویژن تماس حاصل فرمایید و این کار را به آینده موکول نکنید.

یک دستمال مناسب برای تمیز کردن تلویزیون انتخاب کنید و با دستمال فوق هیچ مکان دیگری را تمیز نکنید.
به صورت روزانه دستگاه را با دستمال نرم تمیز کنید و اجازه ندهید خاک برای مدت طولانی بر روی دستگاه بماند.
به هیچ عنوان برای تمیز کردن تلویزیون ایکس ویژن از مواد شوینده و شیمیایی استفاده نکیند و فقط با دستمال مخصوص این کار را انجام دهید.

آشنایی با قسمت های مختلف تلویزیون ایکس ویژن

آشنایی با قسمت های مختلف تلویزیون ایکس ویژن به شما این امکان را میدهد تا بتوانید از پایان قابلیت های تلویزیون خود استفاده کنید. همچنین در صورتی که دستگاه تلویزیون ایکس ویژن با خرابی‌هایی مواجه شد، بتوانید تشخیص دهید که خرابی های فوق مربوط به کدام قسمت است. در ادامه قسمت‌های مختلف تلویزیون ایکس ویژن را بررسی می کنیم:

صفحه و قاب تلویزیون
پایه تلویزیون
سیم پیچی و اتصالات
درگاه های usb و HDMI
دکمه های موجود بر روی بدنه تلویزیون
ریموت کنترل نمایش
تمامی موارد گفته شده جزء قسمت های مختلف تلویزیون ایکس ویژن هستند که می‌توانید محل قرارگیری و کارکرد آنها را در دفترچه راهنمای استفاده از تلویزیون ایکس ویژن مشاهده کنید.

آشنایی با نحوه استفاده از ریموت کنترل تلویزیون ایکس ویژن

برای اینکه بتوانید تنظیمات مورد نظرتان را بر تلویزیون اعمال کنید، باید نحوه استفاده از ریموت کنترل تلویزیون ایکس ویژن را بدانید. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت:

برای خاموش و روشن کردن تلویزیون خود باید از دکمه on/off در این دستگاه استفاده کنید.
جهت بسیار و کم کردن صدای دستگاه باید فلش های روی دکمه‌ کنار ولوم را فشار دهید.
برای ورود به منوی تنظیمات از دکمه menu و سپس setting اقدام کنید.
طبق راهنمایی فارسی تلویزیون ایکس ویژن برای برگشتن به مرحله قبل باید از دکمه back استفاده نمایید.
همچنین در نظر داشته باشید که برای بی صدا کردن می توانید با استفاده از دکمه mute این کار را انجام دهید.

راهنمای استفاده از تلویزیون ایکس ویژن

چگونه گوشی خود را به تلویزیون ایکس ویژن متصل نماییم؟

در صورتی که می‌خواهید با استفاده از اپلیکیشن های نمایش خانگی گوشی خود را به تلویزیون وصل نمایید تا بتوانید ویدئو های مربوطه را به راحتی در تلویزیون ایکس ویژن مشاهده کنید، در این قسمت چگونگی اتصال گوشی به تلویزیون ایکس ویژن را خدمت شما اعلام می کنیم:

برای متصل کردن گوشی خود به تلویزیون ایکس ویژن در صورتی که سیستم عامل گوشی شما ios باشد، باید از برنامه Airport Express portable hotspot استفاده کنید.

همچنین در صورتی که دارای گوشی های با سیستم عامل اندروید هستید، می توانید با استفاده از برنامه Allshare طبق راهنمای فارسی استفاده از تلویزیون ایکس ویژن فیلم ها و بازی های درون گوشی خود را روی تلویزیون مشاهده کنید.
لازم است بدانید که برای متصل کردن گوشی به تلویزیون ایکس ویژن با استفاده از پورت MHL و Slimport نیز می توانید این کار را انجام بدهید.
اتصالاتی که با استفاده از اپلیکیشن ها گفته شد، برای اتصالات به صورت وایرلس می‌باشد.

نحوه ی متصل کردن تلویزیون ایکس ویژن به اینترنت

در ادامه نحوه ی متصل کردن تلویزیون ایکس ویژن به اینترنت را مورد بررسی قرار میدهیم:

وارد گزینه Menu روی کنترل تلویزیون شده و در قسمت Setup گزینه تایید یا ok را بزنید.
وارد Wireless Network setup شده و Internet Protocol setup را در حالت Auto setup قرار دهید.
مرحله سوم با انتخاب گزینه Access Point select می‌توانید اتصال تلویزیون به اینترنت را به اتمام برسانید و تمام شبکه‌های متصل به وایرلس را در صفحه تلویزیون مشاهده کنید.
از میان انواع شبکه ها، شبکه خود را پیدا کرده و پسوردتان را بزنید و به اینترنت متصل شوید.

وظیفه ی موتور پردازشگر در تلویزیون ایکس ویژن چیست؟

کیفیت بالای تلویزیون به موتور پردازشگر آن وابسته است. با توجه به اینکه موتور مورد استفاده در پردازشگر تلویزیون ایکس ویژن موتور پرقدرت و باکیفیتی است، همین موضوع باعث باکیفیت شدن تلویزیون های این برند میگردد. وظیفه‌ی موتور پردازشگر در تلویزیون شامل موارد زیادی است و می‌توان به صورت کلی گفت که هر چقدر کیفیت موتور پردازشگر تلویزیون بالاتر باشد، تلویزیون ما کیفیت بهتری خواهد داشت. با در نظر گرفتن تمامی موارد فوق در ادامه وظیفه‌ی موتور پردازشگر در تلویزیون ایکس ویژن را بررسی می کنیم:

از اصلی ترین وظایف موتور پردازشگر تلویزیون ایکس ویژن بالا بردن وضوح و کنتراست تصویر است.
با استفاده از موتور پردازشگر، تصاویر با گرافیک بالا و انیمیشن های حرفه‌ای در دستگاه شما قابل اجرا میگردد.
موتور پردازشگر به تلویزیون یاری می کند تا بتواند تصاویر و فیلم ها را با وضوح بالاتر و کیفیت بیشتر به شما نشان دهد.
با در نظر گرفتن تمامی موارد فوق لازم است بدانید که در صورت استفاده‌ درست از تلویزیون، موتور پردازشگر می تواند تا سالها برای شما کار کند و در صورت عدم رعایت نکات اشاره شده قبل از هرچیز موتور پردازشگر دچار اختلال می شود.

تعمیر تلوزیون ایکس ویژن -تعمیر تلویزیون xvision
تعمیر تلوزیون ایکس ویژن –تعمیر تلویزیون xvision

درباره تلویزیون های برند ایکس ویژن

قطعاً می‌دانید که برند ایکس ویژن یکی از برندهای به نام ایرانی از گروه تجاری مادیران است که توانست از سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را شروع کند. این برند در سال‌های گذشته پیشرفت های قابل توجهی داشته است. برند ایکس ویژن در زمینه تولید و توزیع وسایل تصویری و لوازم خانگی زیاد فعال است و با استفاده از تکنولوژی به روز دنیا و متخصصین ماهر توانسته محصولات متنوع و باکیفیتی را در اختیار مخاطبین خود قرار دهد.

یکی از مهمترین و به نام ترین محصولات برند ایکس ویژن، تلویزیون های ایکس ویژن است. در این مقاله تمامی موارد مرتبط با راهنمای استفاده از تلویزیون ایکس ویژن را مورد بررسی قرار داده ایم. ایکس ویژن از خطوط تولید به‌روز استفاده کرده و با توانسته در وقت کوتاهی جایگاه مناسبی در بازار ایران پیدا کند و با برندهای محبوب کره‌ای رقابت کند. لازم است بدانید که این برند تنوع بسیار و کیفیت بالایی را برای محصولات خود در نظر گرفته است. همین موضوع باعث پرطرفدار شدن محصولات ایکس ویژن شده است.

نتیجه گیری از راهنمای استفاده از تلویزیون ایکس ویژن

در این مقاله تمامی موارد مرتبط با راهنمای فارسی استفاده از تلویزیون ایکس ویژن را مورد بررسی قرار دادیم. لازم است بدانید که دفترچه راهنمایی که در هنگام خرید تلویزیون ایکس ویژن به شما ارائه می شود، تمامی نکات مرتبط با استفاده از این تلویزیون را دارد. بهتر است برای بالا بردن افزایش طول عمر تلویزیون خود این دفترچه را با دقت مطالعه کنید:

در صورتی که در استفاده از تلویزیون ایکس ویژن به مشکل خوردید، می‌توانید با استفاده از راهنمای فارسی موجود در وب سایت تعمیریها این مشکل را حل نمایید.
لازم است بدانید که مهمترین موضوع مربوط به نصب و راه اندازی تلویزیون ایکس ویژن است که با جزئیات در دفترچه راهنمای فارسی و همچنین در این مقاله مورد بررسی قرار داده شد.
با در نظر گرفتن تمامی موارد فوق می توانید طول عمر تلویزیون خود را تا حداکثر مقدار ممکن بالا ببرید.
در نظر داشته باشید که قسمت های مختلف تلویزیون ایکس ویژن دارای قابلیت های متفاوتی هستند. با شناسایی آنها می توانید تا حداکثر مقدار ممکن از تلویزیون موردنظرتان راحت تر استفاده کنید.


اگر تلویزیون شما دچار خرابی و مشکل شده و به دنبال مرکزی خوب و مورد تایید برای تعمیر تلویزیون هستید؛ امدادرایانه (تعمیریها) در خدمت شماست. برای تعمیر تلویزیون ایکس ویژن ، تعمیر تلویزیون سونی ، تعمیر تلویزیون فیلیپس ، تعمیر تلویزیون سامسونگ و …. کافیست با ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط :

بهترین تلویزیون های ۴۳ اینچ

تشخیص اصل بودن تلویزیون ال جی LG

تلویزیون ۷۵ اینچ QLED شیائومی

علت و رفع مشکل شطرنجی شدن تلویزیون

تعمیر تلویزیون ال ای دی سونی sony

زاویه دید در تلویزیون

فناوری ultra black در تلویزیون

مانیتور گیمینگ هواوی

تبدیل گوشی به کنترل

11 نظر

  • هادی آذری

    چقد خوبین شما

  • نادر قربانی

    مطلب خوبی بود همکار گرامی

  • مهدی کلانتری

    دفتر مرکزیتون کجا قرار داره

  • حسین قاسمی

    چجوری می تونیم با کارشناسانتون در ارتباط باشیم

  • شهرام شاکری

    من یکی از کاربران دائمی سایت شما هستم

  • نادر آخوندی

    خیلی زیبا بود مهندس

  • علیرضا میری

    بیشتری بنویسین لطفا

  • عباس سهرابی

    Awli bood

  • جواد سلطانی

    خیلی عالی بود

  • علی پناهی

    من زندگیمو مدیون شمام

  • ابوالفضل براتی

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنین

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *