چگونه زیر نویس تلویزیون را فعال کنیم ؟

فعال کردن زیر نویس تلویزیون

فعال کردن زیر نویس تلویزیون :  حتما شما هم تا به حالا با مشکل نمایش داده نشدن زیرنویس فیلم های مد پیشنهاد خود در تلویزیون رو به رو شده اید. این مشکلی میباشد که اکثر افراد با آن مشکل داشته و به واسطه ی فرمت های پشتیبانی شده بوسیله تلویزیون های مختلف درست کردن میشود.

پسندیده میباشد بدانید که این مشکل به راحتی قابل حل شدن بوده و میتوانید به وسیله ۳ روش کاربردی، مشکل فعال سازی زیرنویس در تلویزیون را برطرف نمایید. در ادامه با بررسی روشهای فعال سازی زیرنویس در تلویزیون همراه باشید.

برای فعال سازی زیرنویس در تلویزیون سه روش آسان وجود دارد که ما به طور کامل به آنان میپردازیم ولی بطور کلی فرمت زیرنویس برای تلویزیون فیلم و سریال های خارجی اکثرا بصورت فایل جداگانه در فرمت های srt و sub/idx در اختیار کاربران قرار می گیرد

آماده سازی فیلم در کامپیوتر

یکی از ساده ترین روشها برای فعال سازی زیرنویس در تلویزیون، آماده سازی فیلم در کامپیوتر میباشد. همان طور که میدانید، برخی تلویزیون های موجود در بازار، قابلیت نمایش زیرنویس را بصورت عادی نداشته و می بایست قبل از تماشای فیلم، فایل زیرنویس و ویدیو را به وسیله ی کامپیوتر آماده نمایید.قبل از هرچیزی در پیشنهاد داشته باشید که فایل فیلم و زیرنویس آن می بایست در ۱ پوشه و ۱ فولدر قرار داشته باشند.

در غیر این گونه، تلویزیون نمی تواند آنان را تشخیص داده و بنابراین فیلم شما بدون زیرنویس نمایش داده خواهد شد..برای این روش، اول می بایست نام هردو فایل زیرنویس و فیلم را با یکدیگر مطابقت بدهید.بدین گونه که برای فعال سازی زیرنویس در تلویزیون، میتوانید اول نام یکی از فایل ها را کپی کرده و در قسمت نام فایل دیگر آن را جای گذاری نمایید. بدین گونه تلویزیون شما می تواند به راحتی فایل زیرنویس را تشخیص داده و نیازی به استفاده از نرم افزار های مختلف نخواهد بود.

البته دقت داشته باشید که این روش، امکان دارد به دلیل پشتیبانی نکردن تلویزیون از فرمت های خاصی، با مشکل مواجه شود،بنابراین در صورتی که نتوانستید از این روش استفاده نمایید، میتوانید روشهای دیگر را امتحان نمایید.در کنار آن، برخی انواع تلویزیون ها، از فرمت هایی همچون MKV پشتیبانی نکرده و برای استفاده از این فرمت ها می بایست اول فرمت فیلم را بصورت کلی به وسیله نرم افزار های مربوطه تغییر بدهید که در ادامه به آن میپردازیم.

چگونه زیر نویس تلویزیون را فعال کنیم ؟

استفاده از نرم افزارهای چسباندن زیرنویس به فیلم

یکی دیگر از روشهای فعال سازی زیرنویس در تلویزیون، استفاده از نرم افزار های مربوطه برای اضافه نمودن زیرنویس در فیلم میباشد. به وسیله این گونه نرم افزار ها میتوانید فایل زیرنویس را به فیلم چسبانده و پس از آن شما ۱ فایل در اختیار خواهید داشت که شامل زیرنویس هم میباشد.

توجه داشته باشید که این گونه فیلم ها با زیرنویس چسبیده، در اکثر دستگاه ها همچون تلویزیون ها، لپ تاپ و کامپیوتر و … به راحتی پخش شده و میتوانید بدون دردسر از زیرنویس مد پیشنهاد خود لذت ببرید. در ادامه به بررسی ۲ نرم افزار کامل و متناسب برای اینکار خواهیم پرداخت.

استفاده از نرم افزارهای چسباندن زیرنویس به فیلم

اضافه نمودن زیرنویس به فایل MP4، MKV و AVI

در صورتی که قصد فعال سازی زیرنویس در تلویزیون را داشته و می خواهید زیرنویس را به فیلم هایی با فرمت های MP4، MKV و AVI بچسبانید، استفاده از نرم افزار های زیر توصیه میشود.این نرم افزار یکی از نخستین گزینه های پیشنهادی برای اضافه نمودن زیرنویس در فیلم بوده که با رابط کاربری ساده و راحت آن، به سادگی میتوانید فایل های زیرنویس خود را به فیلم چسبانده و آن را در تلویزیون نمایش بدهید.

قبل از استفاده از این نرم افزار، دقت داشته باشید که می بایست فرمت ویدیو مد پیشنهاد خود را به AVI تغییر بدهید. زیرا در این نرم افزار تنها میتوانید زیرنویس را به فیلم هایی با این فرمت بچسبانید.برای این منظور هم میتوانید از برنامه های مختلفی استفاده نمایید که یکی از کاربردی ترین ها، نرم افزار format factory بوده که یکی از کاملترین برنامه های این حوزه هم به شمار می رود. در ادامه ی مطلب به بررسی کامل نحوه ی کار با این نرم افزار هم خواهیم پرداخت.

چگونه زیر نویس تلویزیون را فعال کنیم ؟

برای کار با نرم افزار MKV Merge مراحل ذیل را به ترتیب انجام بدهید

۱- اول می بایست هر ۲ فایل زیرنویس و فیلم مد پیشنهاد خود را از پیش آمده داشته باشید. همان طور که میدانید، بهتر میباشد فرمت فایل زیرنویس srt بوده تا مشکلی در هنگام فرآیند چسباندن زیرنویس قبل نیاید.

۲- اکنون در صفحه اصلی نرم افزار، هر ۲ فایل زیرنویس و فیلم را وارد کرده و پس از آن، مقصد خروجی نرم افزار را مشخص نمایید.

۳- پس از این مراحل، با انتخاب گزینه ی Start Muxing، نرم افزار آغاز بکار کرده و زیرنویس را به فیلم می چسباند.

۴- پس از اتمام فرآیند، شما با رفتن به پوشه ی مقصد، میتوانید فیلم خود را که زیرنویس بصورت مستقیم به آن چسبیده ( هاردساب ) را مشاهده کرده و در اکثر دستگاه ها نظیر تلویزیون، پلیر های مختلف و … از آن استفاده نمایید.

MKVToolnix

یکی دیگر از نرم افزار های زیاد کاربردی و متناسب در این حوزه و برای اضافه نمودن زیرنویس در فیلم، MKVToolnix بوده که به وسیله ی آن میتوانید به راحتی فایل زیرنویس خود را به فیلم چسبانده و در تلویزیون تماشا نمایید.
از قابلیتهای بی نظیر این نرم افزار میتوان به موارد ذیل اشاره نمود :

اضافه نمودن چندین زیرنویس مختلف به ۱ فیلم و هم چنین حذف نمودن زیرنویس ها
قابلیت پشتیبانی از انواع زیرنویس ها با فرمت های مختلف و گوناگون
حذف و اضافه نمودن صوت و صدای فیلم
رابط کاربری متناسب، راحت و سریع
سازگار بودن با زبان فارسی

همان طور که مشاهده کردید، این نرم افزار یکی از جامع ترین ها در این زمینه بوده و به نوعی میتوان گفت با استفاده از آن میتوانید انواع تغییرات مختلف را برروی فیلم خود اعمال نمایید. نکته دیگری که در مورد این نرم افزار قابل ذکر میباشد، این میباشد که بصورت رایگان عرضه شده و شما میتوانید به راحتی آن را نصب کرده و از این رو نیازی به پرداخت قیمت نمی باشد.

نحوه کار با این برنامه به ترتیب ذیل می باشد:

۱- برای آغاز کار هر ۲ فایل زیرنویس و فیلم را در نرم افزار وارد کرده

۲- گزینه ی Start multiplexing را برگزینید.

۳- پوشه خروجی این نرم افزار بصورت قبل فرض تعیین شده و در صورتی که قصد دارید آن را تغییر بدهید، میتوانید از سربرگ Output استفاده نمایید.

۴- در این قسمت میتوانید پوشه ی مقصد مد پیشنهاد خود را به راحتی انتخاب کرده تا سپس راحت تر به آن دسترسی داشته باشید.

بدین ترتیب، پس از انجام عملیات، شما ۱ فایل فیلم در اختیار داشته که زیرنویس مد پیشنهاد شما به آن چسبیده و برای پخش زیرنویس آن هم نیازی به فعال نمودن در تلویزیون نمی باشد.

نمایش زیرنویس در تلویزیون با استفاده از تنظیمات تلویزیون

در صورتی که تمامی مراحل ذکر شده را انجام دادید و باز هم موفق به مشاهده زیرنویس در تلویزیون خود نشدید، حتما مشکلی در تنظیمات تلویزیون شما وجود دارد. همان طور که میدانید، برخی از تلویزیون ها از فرمت MKV پشتیبانی نکرده و به همین خاطر، می بایست قبل از دسترسی به تنظیمات، فرمت فیلم مد پیشنهاد خود را به Avi تغییر بدهید.

روشهای فعال سازی زیرنویس در تلویزیون

پس از اینکار، به احتمال زیاد فراوان می بایست تلویزیون شما این قابلیت را داشته باشد که فیلم را به همراه زیرنویس پخش بکند، ولی اگر به هر دلیلی این اتفاق نیفتاد، نوبت به آن رسیده که وارد قسمت تنظیمات تلویزیون خود بشوید.

فعال سازی ذیل نویس در تلویزیون ال جی

برای فعال سازی زیرنویس فیلم در تلویزیون های ال جی نیاز به تنظیمات خاصی نبوده، ولی همان طور که قبل تر هم اشاره شد، می بایست اول نام فایل زیرنویس و فیلم را یکسان کرده و هر ۲ را در ۱ پوشه قرار بدهید. در صورتی که علاقه مند به اینکار نیستید، میتوانید از نرم افزار های معرفی شده در بالا برای چسباندن زیرنویس به فیلم خود استفاده نمایید.

پس از این مراحل، در صورتی که گزینه ی زیرنویس در تنظیمات تلویزیون شما فعال باشد، فعال سازی زیرنویس در تلویزیون انجام شده و شما قادر به تماشای فیلم مورد پیشنهاد خود با زیرنویس خواهید بود. البته دقت داشته باشید که در برخی از تلویزیون های ال جی، شما میتوانید با مراجعه به تنظیمات، فونت و رنگ زیرنویس را تغییر داده و برترین حالت ممکن را برای خود برگزینید.

توجه داشته باشید گاهی اوقات، آپدیت نبودن سیستم عامل تلویزیون می تواند منجر به عدم نمایش زیرنویس شود، بنابراین تلاش نمایید آن را همواره به جدید ترین نسخه موجود آپدیت نمایید.

چگونه زیر نویس تلویزیون را فعال کنیم ؟

فعال سازی ذیل نویس در تلویزیون سامسونگ

در تلویزیون های سامسونگ هم پس از این که موارد بالا را امتحان کرده و هنوز مشکل پا بر مکان بود، می بایست از راه تنظیمات تلویزیون اقدام به فعال سازی زیرنویس فیلم در تلویزیون فرمایید. برای اینکار، اول می بایست به قسمت تنظیمات وارد شده و گزینه Subtitle Setting را برگزینید.

در منو های فارسی این گزینه تحت عنوان تنظیمات زیرنویس وجود دارد. در این قسمت، می بایست آن را برروی گزینه ی ON قرار داده تا بتوانید زیرنویس را در هنگام تماشای فیلم مد پیشنهاد مشاهده نمایید. مراحل اینکار را میتوانید در ذیل مشاهده نمایید :

۱- تلویزیون را روشن کرده و گزینه “MENU” را برگزینید.

۲- گزینه‌ها Setup را انتخاب کرده و بعد از آن دکمه ENTER را برگزینید.

۳-گزینه Caption یا همان زیرنویس ( به فارسی) را برگزینید و دوباره کلید ENTER را برگزینید.

۴-پس از این مرحله، میتوانید با استفاده از فلش ها، گزینه زیرنویس را فعال و یا غیر فعال نمایید. دقت داشته باشید که دیگر تنظیمات زیرنویس هم از همین قسمت انجام می‌گیرد.

فعال سازی ذیل نویس در تلویزیون سونی

در تلویزیون های سونی، در صورتی که قصد دارید به قسمت تنظیمات زیرنویس دسترسی داشته و فعال سازی زیرنویس فیلم در تلویزیون را انجام بدهید ، اول می بایست در بخش تنظیمات، گزینه ی Digital set-up را انتخاب کرده و پس از آن گزینه Subtitle set-up را برگزینید.در این قسمت، انواع تنظیمات مختلف برای زیرنویس شامل : خاموش نمودن و فعال نمودن زیرنویس، انتخاب زیرنویس، انتخاب یاری های تصویری و … وجود داشته که میتوانید از آنان استفاده نمایید.

البته در پیشنهاد داشته باشید که قبل از تغییر دادن این تنظیمات، نکته ها بالا را رعایت کرده و برای مثال، نام زیرنویس و فیلم را یکسان کرده باشید.برای این منظور میتوانید از نرم افزار های مربوطه استفاده نمایید، در ادامه ی مطلب به بررسی یکی از کاربردی ترین نرم افزار های این حوزه که format factory میپردازیم.

format factory چیست؟

حتما شما هم تا به حالا نام این نرم افزار را شنیده اید. نرم افزاری زیاد کاربردی و متناسب، برای تغییر فرمت انواع فایل های ویدیویی و فیلم که میتوانید به وسیله ی آن فیلم های مورد پیشنهاد خود را به فرمت های متناسب تغییر بدهید.

از نکته ها متناسب درمورد این برنامه میتوان به پشتیبانی از فایل های صوتی اشاره نمود. هم چنین، ضروری به ذکر میباشد که این نرم افزار بصورت رایگان برای عموم عرضه شده و نیازی به پرداخت نمی باشد. از ویژگی ها و عملکرد های این نرم افزار میتوان به موارد ذیل اشاره نمود :

تغییر فرمت انواع فایل های صوتی و تصویری

این عملکرد را میتوان مهمترین و اصلی ترین ویژگی این نرم افزار دانست. به وسیله ی آن میتوانید فرمت تمامی فایل های صوتی و تصویری خود را تغییر بدهید. از طرفی، این مجموعه زیاد کامل بوده و از فرمت های زیاد متنوعی پشتیبانی میکند.

بریدن و جدا نمودن قسمت هایی از فیلم و صوت

به وسیله این قابلیت میتوانید قسمت هایی از فایل های خود را برش داده و جدا نمایید. در نهایت، دقت داشته باشید در صورتی که تلویزیون شما از فرمت خاصی پشتیبانی نمی بکند، میتوانید به وسیله این نرم افزار کاربردی، فرمت آن را بصورت دلخواه تغییر داده و فعال سازی زیرنویس در تلویزیون را انجام بدهید.در گونه بروز هرگونه مشکل میتوانید از کارشناسان تعمیر تلویزیون در منزل امداد رایانه  در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط :

11 نظر

  • بهرام ابراهیمی

    احسنت عالی بود

  • حسین زارع

    هزینه تبلیغات توی سایت شما چنده؟

  • ناصر خانی

    کجا می تونم اطلاعات کاملتری درباره این موضوع پیدا کنم

  • محمدرضا افشاری

    چجوری می تونیم با کارشناسانتون در ارتباط باشیم

  • کاظم راستاد

    خیلی دنبال این موضوع بودم

  • سیدمحمد اشرفی

    مطالب بی نظیر بود

  • سیدعلی نعمت زاده

    سلام عالی بود

  • ابوالقاسم مهرابی

    چطوری می تونم باهاتون ارتباط بر قرار کنم

  • ابراهیم حقیقی

    بیشتری بنویسین لطفا

  • جمشید خانی

    نویسنده این متن کیه؟

  • جلال عسکری

    آدرس دفترتون کجاست

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *