چرا تلویزیون سامسونگ تصویر ندارد؟

چرا تلویزیون سامسونگ تصویر ندارد؟

چرا تلویزیون سامسونگ تصویر ندارد؟ بررسی علت عکس نداشتن تلویزیون سامسونگ : مهم‌ترین چیزهایی که هر تلویزیونی به کاربران خود ارائه می‌دهد، عکس و صدا در کنار یکدیگر میباشد. یعنی عکس و صدا در تماشای تلویزیون مکمل یکدیگر هستند به گونه‌ای که اگر تلویزیون عکس داشته باشد ولی صدا نداشته باشد تماشای آن هیچ لطفی ندارد. اگر هم صدا داشته باشد ولی عکس نداشته باشد به طور کل به ۱ وسیله بلااستفاده تبدیل می‌شود.

حال فرض نمایید که تلویزیونتان را روشن می‌کنید و هر کانالی که می‌زنید به خوبی می‌توانید صدای تلویزیون را بشنوید ولی نمی‌توانید هیچ تصویری جزء ۱ صفحه سیاه مشاهده نمایید. اینجاست که از خودتان می‌پرسید “چرا تلویزیون من صدا دارد اما عکس ندارد؟“. اگر می‌خواهید جواب این پرسش را بگیرید ادامه این مطلب را دنبال نمایید چرا که تصمیم داریم علت عکس نداشتن تلویزیون سامسونگ را بررسی کنیم.

چرا تلویزیون سامسونگ تصویر ندارد؟
تصویر نداشتن تلویزیون سامسونگ
خرابی بک لایت ؛ مهم‌ترین علت عکس نداشتن تلویزیون سامسونگ

می‌توان گفت که اکثر اوقات تنها علت عکس نداشتن تلویزیون سامسونگ، خرابی بک لایت آن میباشد. البته عکس نداشتن تلویزیون در حالی که تلویزیون صدا دارد تنها نشانه خرابی بک لایت تلویزیون نیست. از سایر نشانه‌های خرابی بک لایت می‌توان به ظاهر شدن لوگوی سامسونگ بر روی تلویزیون و قطع شدن عکس، تاریک شدن بخشی از عکس تلویزیون، قطع و وصل شدن عکس تلویزیون یا چشمک زدن عکس تلویزیون، به وجود آمدن نقاط نورانی در عکس و به وجود آمدن نقاط تاریک در عکس اشاره نمود.
بک لایت چیست و چه نقشی در تلویزیون دارد؟

همه تلویزیون‌ها برای این که بتوانند تصاویر را نمایش بدهند به ۱ نور پس‌زمینه نیاز دارند. این نور پس‌زمینه در تلویزیون‌های ال سی دی بوسیله لامپ‌های فلورسنت به وجود می‌آید. البته با پیشرفت صنعت تلویزیون‌سازی و طراحی و تولید تلویزیون‌های ال ای دی، لامپ‌های ال ای دی جای لامپ‌های فلورسنت را گرفتند. چرا که لامپ‌های ال ای دی نسبت به لامپ‌های فلورسنت نور بیشتری را در پس‌زمینه تلویزیون درست کردن کرده و موجب زیاد شدن کیفیت عکس می‌شوند. به صفحه‌ای که لامپ‌های فلورسنت در تلویزیون‌های ال سی دی و لامپ‌های ال ای دی در تلویزیون‌های ال ای دی بر روی آن قرار می‌گیرند تا نور پس‌زمینه جهت نمایش تصاویر در تلویزیون تامین شود، بک لایت می‌گویند.

با این وجود بدیهی میباشد که خرابی بک لایت اصلی‌ترین علت عکس نداشتن تلویزیون سامسونگ باشد چرا که خرابی این قطعه موجب می‌شود هیچ نور پس‌زمینه‌ای برای نمایش تصاویر در پس‌زمینه تلویزیون تولید نشود. به همین دلیل کاربر زمانیکه تلویزیون را روشن می‌کند با سیاه شدن عکس تلویزیون مواجه میشود و تنها صدای تلویزیون را که در حالا پخش میباشد، می‌شنود.

چرا تلویزیون سامسونگ تصویر ندارد؟
دلایل خراب شدن بک لایت تلویزیون چیست؟
استفاده از قطعاتی با کیفیت متوسط در تلویزیون های میان رده اقتصادی

برخی از مدل‌های تلویزیون سامسونگ به عنوان مدل‌های میان‌رده اقتصادی که از هزینه کمتری نسبت به سایر مدل‌های تلویزیون سامسونگ برخوردارند از قطعاتی با کیفیت متوسط برخوردار هستند. همین مسئله موجب می‌شود که استفاده نسبتاً طولانی از تلویزیون موجب خرابی بک لایت آن شود.
جدا شدن لامپ های بک لایت از شاسی دستگاه
استفاده از بالاترین میزان نور بک لایت در منوی تنظیمات
آبخوردگی پنل تلویزیون ؛ دیگر علت عکس نداشتن تلویزیون سامسونگ
آموزش تمیز نمودن صفحه نمایش تلویزیون بدون آبخوردگی پنل
تعمیر یا تعویض بک لایت تلویزیون سامسونگ را به ما بسپارید

همانطور که اشاره کردیم در مواردی که پنل تلویزیون دچار آبخوردگی نشود اصلی‌ترین علت عکس نداشتن تلویزیون سامسونگ، خرابی بک لایت این دستگاه میباشد. بنابراین اگر شما هم با مشکل عکس نداشتن تلویزیون سامسونگ مواجه شدید برای خلاص شدن از شر این مشکل می‌توانید با نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ تماس بگیرید. تعمیرکاران این مرکز پس از تماس شما به نشانی مورد پیشنهاد اعزام شده و خدمات عیب‌یابی و تعمیرات تخصصی تلویزیون سامسونگ را در محل به شما ارائه می‌دهند. این گونه می‌توانید هم در وقت و هم در قیمت خود صرفه‌جویی نمایید.

11 نظر

  • رمضان زارعی

    خیلی ممنون از توضیحاتون خوبتون

  • حسینعلی باهنر

    چجوری می تونیم با کارشناسانتون در ارتباط باشیم

  • حمیدرضا مددی

    بیشتری بنویسین لطفا

  • جواد محمدی

    مطلب خوبی بود

  • اصغر مددی

    خیلی سایت خوبی دارین

  • ایمان صمدی

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنین

  • غلامعلی عسکری

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنینم چجوری باهاتون ارتباط بر قرار کنم

  • حمید خوش نیت

    سایتتون محشرههههه

  • مجید امامی

    هزینه مشاورتون چنده؟

  • محمدجواد شریفی

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنین بنده ارسال کنین

  • رمضان ملکی

    واقعا ارزش وقت گذاشتن داشت

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *