چگونگی نگهداری از LED و LCD

چگونگی نگهداری از LED و LCD

چگونگی نگهداری از LED و LCD : اگر تصور می نمایید پایان تلویزیون های LED یکسان هستند و LED TVها نوع جدیدی از HDTVها هستند، در اشتباهید. تولید کننده های تلویزیون های LCD برای مقابله با کیفیت تلویزیون های پلاسما فناوری جدیدی را معرفی کردند که به LED TV معروف شد.LED TV ها به ۴ دسته متفاوت تقسیم بندی میشوند ولی همگی در بازار به LED TV معروف هستند.

در ادامه با انواع تلویزیون های LED و تفاوت های آنان آشنا خواهید شد.پایان تلویزیون های LED در واقع همان LCD های سابق هستند! تلویزیون های LCD به نور پشت پنل متکی هستند تا پنل کریستال مایع را روشن بکند.معروفترین نوع LCD از نور فلورسنت در پشت پنل استفاده می کنند که به CCFL معروف هستند.ولی نسل نو تلویزیوهای LCD از LED برای درست کردن روشنایی استفاده می کنند.

مفهوم عبارت LED TV چیست؟

هنگامی عبارت LED TV را در آگهی های مختلف مشاهده می نمایید به این معنی میباشد که با ۱ تلویزیون LCD با نور پس زمینه LED یا LED-Backlit مواجه شده اید.ولی نکته مهم اینجاست این تلویزیون چه نوع تلویزیون LED است؟ و چه تفاوتی با LED TVهای دیگر می کند؟بطور کلی LED TV ها به ۲ دسته FULL-LED و EDGE-LED تقسیم بندی میشوند و هر ۲ دسته می توانند دارای قابلیت Local Dimming باشند.

Local Dimming باعث میشود روشنایی LED ها به نحوی کنترل شود تا روشنایی و تاریکی موضوعی امکان پذیر شود یعنی روشنایی قسمت های مختلف صفحه به صورت جداگانه و مستقل کنترل میشوند.

 

تاریکی موضعی یا Local Dimming

قابلیت تاریک نمودن و یا روشن نمودن موضعی صفحه باعث میشود رنگ سیاه، طبیعی تر و عمیق تر نمایش داده شود و در نتیجه نسبت کنتراست واقعی عکس زیاد شدن خواهد یافت. ۲ سری UNB8500 سامسونگ و LH8500 ال جی از نمونه های با کیفیت Local Dimming هستند.LED_demoمهم ترین مشکل Local Dimming یا همان تاریکی موضعی، Blooming نام دارد این مشکل باعث میشود نور نقاط روشن برروی نقاط تاریک تاثیر بگذارد .

چگونگی نگهداری از LED و LCD
چگونگی نگهداری از LED و LCD

یعنی نور تابیده شده به نقاط تاریک پخش میشود و بر تاریکی نقاط تاریک تاثیر می گذارد میزان و شدت این مشکل در تلویزیون های مختلف متفاوت میباشد مثلا این مشکل در تلویزیون ۴۶SV670U توشیبا قابل مشاهده میباشد اما به سختی میتوان این مشکل را در سری ۸۵۰۰ ال جی و یا سامسونگ دید.مشکل Blooming ارتباط مستقیم با تعداد نقاط یا منطقه های Local Dimming دارد، چون تعداد منطقه های Local Dimming به تعداد LED ها نیست اما تولید کننده ها این اطلاعات را منتشر نمی کنند.

در LCD های معمولی با نور پس زمینه CCFL و بسیاری از Edge-LED ها کل نورپس زمینه به یکباره تابیده میشود.برخی از تلویزیون های Edge-LED ال جی و سامسونگ با فناوری شبیه Local Dimming عرضه شدند، سامسونگ برای مجزا نمودن این فناوری از Local Dimming نام Precision Dimming را روی آن نهاده میباشد این فناوری در تلویزیون های سری مدرن و گران هزینه سامسونگ همچون UNC8000 استفاده شده است.

مطالب مرتبط :

11 نظر

  • رامین نصیری

    نویسنده این متن کیه؟

  • نادر نعمت زاده

    شما همیشه امیدوارم کننده صحبت می کنید و این خیلی خوبه

  • منصور حقیقی

    شماره تماستون برای خرید تلفنی چنده

  • مهدی فاظلی

    خیلی خوشحالم که هستین

  • خلیل عسگری

    مشاورینتون قابل اعتمادن؟

  • رامین شریفیان

    عاااااااااااالی

  • امیرحسین زمانی

    اکانت اینستا هم دارید؟

  • غلامعلی امین

    دست مریضاد استاد

  • عبدالله امینی

    دمتون گرم

  • حامد فتحی

    محتوا خوبی بود

  • بهروز سعادت

    آدرس دفترتون کجاست

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *